S60 start moeilijk

meijer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 77
Subject:

Re: S60 start moeilijk

· 
Posted: 03.01.2016 - 16:43  ·  #46
Hallo Jeroen

Auto voor gloeien en dan aanslepen als je een hand geschakelde bak hebt.

Als hij dan niet aanslaat heb je een brandstof aanvoer probleem, slaat ie wel aan dan heb je een compressie probleem.

Groeten BUM
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 03.01.2016 - 18:11  ·  #47
Oke, klinkt allebei goed haha. Ga even kijken of dat morgen lukt.
Heb DieselTech een mailtje gestuurd met het probleem, even afwachten wat zij er van denken.
Compressie klinkt wel ernstig.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 03.01.2016 - 20:02  ·  #48
was je brandstof druk uitgelezen jeroen? had je toch wat mee gedaan? ben dr over 2 dagen weer, langskomen?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.01.2016 - 21:01  ·  #49
Langskomen zegt 'ie... hoe dan? ;) Ik ga morgen en dinsdag met de trein/bus naar het werk, even kijken of ik de S60 weer aan de loop krijg door aan te slepen.

Er is een raildruksensor vervangen omdat die een paar 100 bar te veel aan gaf, maar na vervangen is er niets veranderd. Kan vragen om de oude sensor maar geen idee of ze die nog hebben.
Is de auto uit te lezen tijdens het starten? Misschien komen we dan nog wat te weten.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 03.01.2016 - 21:38  ·  #50
Quote door Jeroen

Langskomen zegt 'ie... hoe dan? ;)

Misschien bedoeld hij, "bij jou langskomen" ?
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 03.01.2016 - 22:04  ·  #51
idd maar daarvoor moet ik wel eerst even terug vliegen (nee nee zoveel heb ik er ook weer niet voor over, ik moet toch al terug :D )
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.01.2016 - 23:25  ·  #52
Kan ook natuurlijk. Komende dagen wel diensten tot een uur of 19:00, mail maar even.
Ga t/m woensdag met OV naar het werk, gegarandeerd een S60 die niet wil starten straks.
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 04.01.2016 - 16:55  ·  #53
Als ik jouw was zal ik eerst het brandstoffilter vervangen als je die toch heb liggen, dan kun je dat uitsluiten. Ik zal hem als ik jouw was niet aan laten slepen. Kun je alleen maar meer schade van krijgen.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.01.2016 - 23:08  ·  #54
Oh, toch gedaan. Wat is het probleem met aanslepen?
Vaders auto er voor om hem daar heen te slepen en halverwege de koppeling laten opkomen. Hij loopt zo waar, stationair wel 900 toeren en het ijs rondom kraakte maar ik ben op eigen kracht verder gereden. Vermogen genoeg, dus brandstof genoeg?
Misschien ergens een stekker verbinding die bij kou weigert?

Hij staat nu met de neus onder de carport, morgen kijken of hij wil starten. Toen ik hem neer zette en de motor uit deed, startte hij daarna zo weer alsof er nooit iets is gebeurt.
meijer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.01.2016 - 23:35  ·  #55
Hallo Jeroen

Hoe veel meter heb je moest te treken na dat je de koppeling heb laten op komen ?

1 , 2 of 10 meter of nog meer ?

groeten BUM
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.01.2016 - 00:12  ·  #56
Heb je vida en een Dice ?

Misschien een temp sensor die de boel in de war gooit , ik weet dat ze ook stuk kunnen gaan en een vaste waarde blijven geven , als de auto denkt dat het buien 30c is maar in werkelijkheid maar 0c dan gaat ie niet starten , dit heb ik zelf met een benzine auto gehad , ook geen foutcodes , bij uitlezen en uiteindelijk meten met een ohm meter de schuldige gevonden probleem was toen over .
AL weet ik niet of dat bij een diesel zo gevoellig is , al zou het wel kunnen zijn dat je voorgloei inrichting misschien niks doet omdat ie denkt dat de motor warm is .

Ook loont het om de compressie is te meten ,tijdens aanslepen gaat ie wat vlotter rond en zal het wel lukken , dat en het feit dat koude een rol speelt vind ik toch een verdachte .

Andere truuk voor de koude ochtend spuit remreiniger in de aanzuigbuis/ luchtfilter , dat is misschien net genoeg om hem aan te krijgen met een koude ochtend , spul ontbrand makkelijker , mooiste is iemand spuiten en een ander starten , ik doe die truuk altijd met oldtimers die lang hebben stil gestaan , dan slaat ie even aan en zit de carberateur weer vol .
Ook om de oude dieseltractor bij erge koude aan de gang te krijgen , de voorgloeispiraal was een keer stuk , dat ging zo ook prima .

Ik denk dat je moet gaan proberen dingen uit te sluiten , dus filter vervangen ,compressie zou ik meten , als dat niet goed is kan alles wel vervangen maar danhelpt niets .
Kost ook weinig die meters koop je voor eenpaar tientjes tegenwoordig , een indicatie vanslechte compressie is echter ook dat ie wat vlot rond gaat op de startmotor .

Gooi maar een paar balletjes op .

succes in de koude morgen .
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.01.2016 - 00:21  ·  #57
BUM, we reden al een paar honderd meter toen ik hem in de 3e versnelling heb gezet en de koppeling liet op komen. Toen was het binnen een meter BOEM en leven in de brouwerij.

Compressie meten, dat is echt met een meter of kan dat met Vida? Echt geen idee hoe zoiets werkt namelijk.
Wat kost zoiets bij de dealer?
Tijdens het starten draait de motor 200 toeren zag ik met de CFE.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 05.01.2016 - 07:23  ·  #58

Toch brandstofproblemen?

Daar lijkt het wel op.......
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.01.2016 - 14:32  ·  #59
Net even de stekker van 1 gloeiplug los gemaakt en gemeten of er spanning op komt te staan, ja dus. Spanning vanaf het moment dat de sleutel op stand II gaat, spiraaltje in het dashboard gaat branden, uit, en pas zo'n 20 sec later hoor je een relais tikken en gaat de spanning er weer af.

Ook even bij de dealer geweest om te vragen waar zekering FFM1 (gloeipluggen, 60A) zit, maar die wou hij niet opzoeken. Meet ze maar even door was het antwoord, gedaan dus.
Hij begon ook over de verstuivers. Als bij kou 1 niet goed is geeft de motormanagement geen signaal om te starten en kunnen de andere 4 cilinders ook niet starten.

Volgende stap is dan de retourtest van de verstuivers doen, en dat kan niet met Vida.

En als iemand alsnog weet waar die FFM1 zekering zit, ik ben nu wel benieuwd. Moet een dikke platte zekering zijn die ergens aan de onderzijde van de zekeringbox zit.
meijer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.01.2016 - 14:49  ·  #60
Hallo Jeroen

Heb je je auto van morgen weet gestart en ?

Als de motor na 1 meter aanslaat is het in mijn opinie geen brandstof probleem omdat in de derde versnelling de motor 2 a 3 omwentelingen op de krukas gemaakt heeft, en is normaal bij het starten van een koude motor.

bij een vorig vraag over witte rook uit de uitlaat die er niet was, en dat duit in mijn opinie dat de gloeibougies niet goed werken, omdat bij het inspuiten van de diesel dit over de punt van de gloeibougie gaat en verdampt en bij te wijnig compressie verandert in witte rook.

Controleer de gloeibougies door deze ohms te meten ten opzichte van massa, elk afzondelijk en de weerstanden moeten practies gelijk zijn.
Controleer na deze meting als de bedrading weer is aan gesloten de gloeispanning op elke gloeibougie deze moet gelijk zijn aan de accu spanning, alles meten ten opzichte van massa.

Asl dit allemaal in orde is en de auto start nog niet dan compressie meten als de motor een nacht heeft gestaan (echt een koude motor)

Groeten bum

Selected quotes for multi-quoting:   0