S60 stuur nog altijd scheef

Blijven proberen of is er meer aan de hand.

sw2983

Subject:

Re: S60 stuur nog altijd scheef

· 
Posted: 09.08.2022 - 12:37  ·  #16
Quote door Isoniel

Laatst mijn banden ook laten uitlijnen, maar de monteur zei al dat het bij deze auto’s (s60 my2002) lastig was om het stuur exact recht te krijgen, omdat er veel speling op het stuur zit. Het stuur staat nu NET niet in het midden, maar heb er inmiddels vrede mee.

Of het is gewoon een slechte uitlijner (komt helaas heel vaak voor en dan komen ze met een onzinverhaaltje) of je auto is toch ietwat krom. Deze auto's zijn prima uit te lijnen met als resultaat een recht stuur.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 09.08.2022 - 16:34  ·  #17
prima uit te lijnen met een touwtje, paar plankjes en een brug :-) stuur gewoon recht te krijgen..
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 09.08.2022 - 20:22  ·  #18
De haat en irritatie wordt soms zo erg dat je begint van uit niks.

Vandaag de stuurkogels gedemonteerd en geheel gelijk gezet op de stuurstangen. Links de veerpoot iets naar buiten laten komen. Van 0,35 naar 0,08. Verschil met rechts is nog wel 0,10. Maar als je niet probeerd win je ook nooit. Alle kruiskoppelingen van de stuur stang in de auto en onder motorkap geheel in nieuw vet gezet. Ook positie van stuurklem in auto bij uitlijning anders gezet. Niet in het voorvlak van de stoel maar stoel geheel naar voren zodat hij meer klemt.

Wat de truc is geweest weet ik niet. Maar wat ik wel weet is dat het stuur netjes op het streepje blijft staan qua wat voor mij recht is. Eerste 20km op snelweg zien er goed uit en rijd ik recht uit en met een recht stuur.

Ik ben voor nu een blij iemand. Benieuwd of die ook zo blijft rijden op de langere stukken.

Thanks you all for the input!

Selected quotes for multi-quoting:   0