S60 2.4 tunen

 
 
 
 
 
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: S60 2.4 tunen

 · 
Posted: 22.09.2015 - 19:57  ·  #16
Nou... in fabrieksstand kan ik wel zeggen dat de BMW die ik hiervoor had een betere wegligging had dan de Volvo. Strakker door de bochten, minder zoekerig, minder deinen en niet zo de nadruk op onderstuur.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1941
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: S60 2.4 tunen

 · 
Posted: 22.09.2015 - 20:34  ·  #17
Sorry laat maar zitten .
Beschouw mijn post maar als een foutje .
excuus .
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 37
Berichten: 2080
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: S60 2.4 tunen

 · 
Posted: 22.09.2015 - 23:17  ·  #18
Ga toch wel met die BMW adviezen, een setje IPD sway bars, een goed merk sportieve schokbrekers en standaard veren zonder verlagen en je wagen is voor je gevoel een ferrari.. Werkelijk een wereld van verschil, om het af te maken een aantal PU bussen ipv rubber en je hebt voor weinig geld een bijzonder goed sturende wagen, zonder al te veel comfort in te leveren.


Mbt het motorische gedeelte kan je redelijkerwijs niets doen voor die paar pk extra, individuele throttle body's en opmaat uitlaat (incl berekend spruitstuk) etc geven je misschien wel het vermogen van een t5, maar voor dat geld kun je 2 of misschien wel 3 t5's kopen.. :sick:

Lekker laten voor wat het is, mods aan de ophanging kan je een hoop meer rijplezier geven, is het vermogen niet genoeg, zoek dan een t5 of R.
JMA1992
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 32
Berichten: 189
Geregistreerd: 01 / 2024
Subject:

Re: S60 2.4 tunen

 · 
Posted: 17.03.2024 - 11:21  ·  #19
Quote door darwin01

Quote door VolvoS60Racer

Verder tunen.

1. Vliegwiel vervangen als je een handbak hebt door een massief vliegwiel en dit af draaien ;
2. De klep in je luchtfilterhuis verwijderen en er een 2.4T/2.5T / T5 aanzuigbuis voor terug plaatsen (10% extra lucht)
3. Auto verlagen met bijvoorbeeld een set van Bilstein, de B12 set. Dan weet je zeker dat je ook bij bochten volledig grip houdt;
4. Een cat-back uitlaatssyteem van Simons of Ferrita monteren (scheelt weer enkele PK-tjes)
5. 305mm remschijven & blokken monteren
6. RVS Goodridge remslangen monteren
7. Sportstuurtje van de R
8. goede sportieve banden

Ergo,
je kunt nog best wat bedenken bij een NA 2.4 motor.


Kijk hier heb ik wat aan. Thanks :thumb:


Welke klep in het luchtfilter huis verwijderen? Wat voor aanzuigbuis moet er in dan? Is dat die slang van luchtfilterbox naar je inlaat manifold?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0