(S60) Vastzetten speakers deuren

Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: (S60) Vastzetten speakers deuren

· 
Posted: 05.03.2014 - 18:26  ·  #16
Uhh, M4 dacht ik. Mooi prijsje van Conrad, ik heb er toen 2,50 per stuk voor betaald..
djgodlike
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 01.05.2014 - 14:10  ·  #17
Ik kan ze niet vinden bij Conrad die rawlnuts... Kan iemand me helpen welke ik nodig heb en waar ik ze kan bestellen?
Thumbs up!
mirage
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 01.05.2014 - 21:31  ·  #18
Uit mijn topic

achterdeurspeakers,
Boormachine met boortje 5,5mm staal
platte schroevendraaier smalle en een brede
Torx uit je volvo set
popnageltang met popnagels 5x18mm bijvoorbeeld.

Deze popnagels heb ik gekocht bij de Karwei, Ik heb ze hier goed mee vast gekregen.
djgodlike
Forumlid.
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 01.05.2014 - 23:48  ·  #19
Thanks!
Zijn de bevestigingen (popnagels) van de speakers in de voor- en achter-deuren gelijk in mijn V70N 2004?
En zijn die rubbere rawlnuts niet handiger ivm met trillingen/resonantie en demonteren in geval van nood?

Ik heb vandaag de sport panelen alvast geswapped maar ben vergeten te kijken of de speakers gepopt zijn.
Was nog een leuk klusje trouwens ;)

Volgende week haal ik de front+achterdeur Premium speakers en HU803 op, PA300 heb al in huis :)
Heb trouwens nog een mutebox voor dolby nodig, heb nu de Kram voor niet dolby op de huidige HU603.

Bedankt voor de hulp mannen!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.05.2014 - 19:29  ·  #20
Standaard zitten de speakers met popnagels vast.
Lijkt mij niet dat dat bij jou auto anders is.
Originele popnagels zijn erg hard en het makkelijkste los te boren met een cobalt boortje van 6mm.
Vastzetten met popnagels gaat ook prima.
Van rammelen van de speakers geen enkel spoor.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.08.2014 - 17:00  ·  #21
Ik ben deze week bezig geweest met de audio in de S en liep ook tegen bovenstaande aan.
Heb per speaker 5 blindklinkmoeren M6 in de deur vastgezet (met gebruik van een bout M6x60, 1 onderlegring, 1 carroseriering en een moertje, kwartiertje werk denk ik), daarna de gaten in de houders voor de speaker opgeboord tot 6mm en vastgezet met "schroef met binnenzeskant M6x16" ofwel een inbusboutje M6x16.

Foto van blindklinkmoer:

Gaat prima. Ook het raam loopt vrij er langs (goed oplette bij gebruik van langere moeren of schroeven!!)

Heb nu de bestuurdersdeur klaar, komende week ontvang ik de ringen (5mm AlMg3, ofwel aluminium) om de speakers 16,5cm in de originele houder vast te zetten en dan zal ik ook even foto's maken van het geheel.

Hier nog een link naar hoe blindklinkmoeren zonder speciaal gereedschap te monteren:
http://www.kreidler.nl/forum/v…ile=mobile
GreyS60

Subject:

· 
Posted: 08.08.2014 - 18:07  ·  #22
...
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.08.2014 - 20:13  ·  #23
Sowieso een goede tip, beetje in navolging van GreyS60: als je gaat boren in plaatstaal van de auto even een dot vet aan de boor.
Hierdoor vallen spanen niet in de deur of kokers. Zou dit wel gebeuren, dan is dit de ultieme bron om roest te gaan vormen.
JJB
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

Neopreen blindklinkmoeren (over)

· 
Posted: 23.02.2016 - 18:00  ·  #24
Ik heb (dankzij de tip van Jeroen) ook deze Neopreen blindklinkmoeren gekocht bij Würth. Deze hebben M5 draad en passen in een gat van 9,5-10mm. Dit leek mij een mooie en trillingsvrije oplossing en makkelijker te bevestigen dan aluminium felsmoeren. Ze gingen alleen per doosje van 100 :'( , en voor 4 speakers heb ik er zelf maar 20 nodig. Ik kan dus nog 4 mede forumleden blij maken met 20 moeren a 0,80 per stuk. Stuur me maar een pm bij interesse.

Quote door Jeroen

Ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk opgelost met 'plugjes' die in mijn motor gebruikt worden om het scherm vast te zetten. Gekocht bij motorplaza Groningen. Plug er in drukken, schroef er in, en je trekt het schroefdraad naar voren waardoor het rubber uitzet en vast gaat zitten.

Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 23.02.2016 - 20:04  ·  #25
Zo, die van mij waren 2,50 per stuk haha... Was 30 euro kwijt voor alle luidsprekers.
Die dingen raak je vast kwijt, het gemak waarmee je de luidsprekers vast zet EN weer kan losmaken.
JJB
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

Vastzetten speakers

· 
Posted: 06.03.2016 - 19:29  ·  #26
Gisteren ook mijn high performance speaker gemonteerd. Qua tijd 1 uur per deur mee bezig geweest. Deurpaneen losnemen en dan de bestaande stalen popnagels uitboren met een Cobalt boor. Het 6mm gat dat door de popnagel was ontstaan, heb ik eerst draaiend met een vijl en daarna met een oude schroevendraaier opgeruimd tot 9mm. (ok, ok, niet zoals het hoort, maar bij de DHZ garage hadden ze geen grotere vijl en dit ging wonderbaarlijk makkelijk)
De achterkanten van de oude popnagels heb ik met een kromme pincet uit de deur gevist, maar je kunt ze denk ik ook via het gootje onderin je deur naar het water afvoergat vegen.
Monteren van mijn speakers ging super simpel met de neopreen blindklinkmoeren. Kan ik iedereen aanraden en ik heb er nog een stel over als je deze klus nog gaat doen. Je hoeft er vanaf de achterkant ook verder niet bij op deze manier en de geplakte waterbeschermer in de deur kan blijven zitten als je het zo doet.
De montage van de speakers heb ik met zelfborgende zeskantmoeren met getande flens (Verbus Tensilock) M5*16 uit de bouwmarkt gedaan.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0