(S60) Vastzetten speakers deuren

kanariepiet
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

(S60) Vastzetten speakers deuren

· 
Posted: 04.03.2014 - 16:57  ·  #1
Vorige week high performance speakers aangeschaft bij 'Parts for Swedes' netjes geleverd met nieuwe popnagels.
Nu komt het, vanmiddag netjes de popnagels uitgeboord, speakers erin, nieuwe popnagels erin, tang erop en k#t bijna geen 1 popnagel blijft zitten, andere popnagels gehaald, zelfde probleem.

Heb gewoon netjes zoals de Volvo handleiding de popnagels uitgeboord met 6 mm.

Wat doe ik verkeerd????

Nu wil ik de speakers vast gaan zetten, met boutjes/moetjes, maar wat voor iets heb ik nu nodig???

Moet zeggen de voorste speakers zitten nu tijdelijk vast en het resultaat is al 10 keer beter als de standaard "base" speakers.

Is het nog aan te raden een HU-200 te monteren????
Ben eigenlijk al heel erg onder de indruk van de high performance icm met de HU-1205.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

Re: (S60) Vastzetten speakers deuren

· 
Posted: 04.03.2014 - 19:24  ·  #2
Quote door kanariepiet

Nu wil ik de speakers vast gaan zetten, met boutjes/moetjes, maar wat voor iets heb ik nu nodig???

Moet zeggen de voorste speakers zitten nu tijdelijk vast en het resultaat is al 10 keer beter als de standaard "base" speakers.

Is het nog aan te raden een HU-200 te monteren????
Ben eigenlijk al heel erg onder de indruk van de high performance icm met de HU-1205.

Gaten zijn dan dus toch te groot geworden. Grotere popnagels gebruiken of plaatjes erachter leggen, als je daarbij kunt.

HU-200 ?
Ik verwacht dat je een PA200 of 300 bedoeld ?
Ja, dat heeft zeker nut. Geeft veel meer inhoud en body aan de muziek.
Ik kwam laats een advertentie tegen van iemand die ze voor 50 euro verkoopt. http://www.djdvolvoparts.nl/ve…A200-PA300
Echt een goede investering voor dat geld !
kanariepiet
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 04.03.2014 - 19:39  ·  #3
Nog grotere popnagels? Dat gaat vast niet passen in de tang, heb nu al het grootste kopje erop zitten.
Lijkt me makkelijker om dit dan met boutje/moertje te doen zoals ook in de Volvo handleiding vermeld staat, vraag is dan wat voor iets ik zou moeten hebben?

En idd een PA-200, 49 euro is niet veel, maar is wel zonder kabels.
Kan via marktplaats er 1 kopen voor 75 euro inclusief kabel naar radio en kabel naar zekeringkast/min punt dus deze is helemaal compleet.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 04.03.2014 - 20:08  ·  #4
Je kunt ook de popnagels gebruiken, welke voor de modderkuipen bedoeld zijn.
Deze zijn iets groter en stellen minder eisen aan de popnageltang.
Ik vermoed dat je probleem met je popnageltang te maken heeft en niet met de popnagels, of gaten.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.03.2014 - 20:11  ·  #5
Quote door kanariepiet

Nog grotere popnagels? Dat gaat vast niet passen in de tang, heb nu al het grootste kopje erop zitten.
Lijkt me makkelijker om dit dan met boutje/moertje te doen zoals ook in de Volvo handleiding vermeld staat, vraag is dan wat voor iets ik zou moeten hebben?

En idd een PA-200, 49 euro is niet veel, maar is wel zonder kabels.
Kan via marktplaats er 1 kopen voor 75 euro inclusief kabel naar radio en kabel naar zekeringkast/min punt dus deze is helemaal compleet.

Geen idee, gewoon even meter en passen :P
Maar ik vraag me af hoe je het moertje aan de achterkant wil gaan vastdraaien ?

HHmm... normaal gesproken word die audiokabel vaak met de PA geleverd ? Dat zou ik dan s navragen, anders heeft ie m vast los te koop, denk ik.
Maar 75 euro voor alles ineens is ook een prima prijs :)
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.03.2014 - 20:17  ·  #6
Quote door Bigdog

Ik vermoed dat je probleem met je popnageltang te maken heeft en niet met de popnagels, of gaten.

Damn... goede tip !

Ik heb ook een speaker die maar met 3 popnagels vast zit omdat ik de vierd er iedere keer doorheen trok. Hier gan ik ook wat mee doen !! :D
kanariepiet
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 04.03.2014 - 20:25  ·  #7
Het is een nieuwe tang :'( heeft me 35 euro gekost.
Had er eerst 1 van een tientje, maar die brak in 2en.

@baksteen:

Moertjes kun je vasthouden langs door de afdekkap van de kabeldoorvoer te verwijderen, dit is gewoon zo beschreven in de originele handleiding.

Quote door Bigdog

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.03.2014 - 20:59  ·  #8
En toch denk ik dat hier je probleem ligt, daarmee zeg ik dus niet dat je een "Gamma" tangetje hebt.
Ben dit in het verleden ook al eens tegengekomen.
Als ik het goed heb, verwerkt Volvo aluminium/RVS popnagels en zijn de doorgaande popnagels aluminium/aluminium.
Met name de eerste vergt veel van je tang.
De meeste handtangen hebben hier ook moeite mee, het gevolg heb je inmiddels al gemerkt.

De optie, popnagels voor de modderkuipen (, dus die zwarte in je wielkast), zou een goed alternatief kunnen zijn.
Makkelijk te verwerken en ook makkelijk te verwijderen.
Dit gaat een stuk makkelijker als boutjes met moeren.
Deze kun je aanschaffen bij de dealer, of Parts4Swedes.
Succes.
roffelaar
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 04.03.2014 - 21:31  ·  #9
Er bestaan moeren met een framepje, dat frame is als het ware in een u-vorm, met in het midden een gat. Je klemt dan die U om de metalenplaat (van je auto) heen en dan heb je een moer die opgesloten is.

Ik dacht eerst dat het kooimoeren zijn, maar die zijn weer net anders, maar lijkt ook qua concept erop.

Ander alternatief is bijna hetzelfde, maar dan zonder moertje, zodat je er een schroef in kunt draaien. Zo werden volgens mij vroeger altijd speakers in autos vastgezet?

Denk dat een willekeurige auto audiozaak ook wel zulke dingen heeft liggen. Wordt wel meer gebruikt.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.03.2014 - 21:32  ·  #10
Quote door Bigdog

De optie, popnagels voor de modderkuipen (, dus die zwarte in je wielkast), zou een goed alternatief kunnen zijn.
Makkelijk te verwerken en ook makkelijk te verwijderen.
Dit gaat een stuk makkelijker als boutjes met moeren.
Deze kun je aanschaffen bij de dealer, of Parts4Swedes.
Succes.

Apart dat Parts4Swedes ze voor 1,23 aanbied en erbij zet dat ze bij de dealer 0,95 zijn ??

http://www.parts4swedes.nl/nl/…s80-xc90-/
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.03.2014 - 21:44  ·  #11
Ander alternatief is bijna hetzelfde, maar dan zonder moertje, zodat je er een schroef in kunt draaien. Zo werden volgens mij vroeger altijd speakers in autos vastgezet?

Zoiets ?

Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 04.03.2014 - 22:15  ·  #12
Ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk opgelost met 'plugjes' die in mijn motor gebruikt worden om het scherm vast te zetten. Gekocht bij motorplaza Groningen. Plug er in drukken, schroef er in, en je trekt het schroefdraad naar voren waardoor het rubber uitzet en vast gaat zitten.

HarryB
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 04.03.2014 - 22:17  ·  #13
Ik heb het vorige week ook gedaan, en ik heb fels moertjes gebruikt. Dat is een busje met draad, dat je net als een popnagel vastzet in het plaatwerk. Daarna kun je de boxen gewoon vastschroeven. Werkt perfect. Je hebt er een speciale tang voor nodig, maar zonder zou ook moeten lukken...met wat fantasie. Ik heb geen foto voorhanden. Had ik dus toch ff moeten maken toen ik bezig was.

Exit. Zie vorige post...zoiets bedoel ik, maar ik had ze van aluminium.
kanariepiet
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 05.03.2014 - 07:44  ·  #14
Heb ze op internet gevonden, dat zijn rawlnuts, bij Conrad iets van 0.50 cent per stuk.
Welke maat heb je gebruikt? De meeste die ik op internet kan vinden moeten in een gat van 8 mm en dan kun je kiezen met bout M3, M4, M5 en M6.

thanks!

Quote door Jeroen

Ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk opgelost met 'plugjes' die in mijn motor gebruikt worden om het scherm vast te zetten. Gekocht bij motorplaza Groningen. Plug er in drukken, schroef er in, en je trekt het schroefdraad naar voren waardoor het rubber uitzet en vast gaat zitten.
roffelaar
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 05.03.2014 - 10:31  ·  #15
Die rawlnuts zijn handig. :happy:

Lijkt me iets dat je ook zou kunnen gebruiken ipv die popnagels voor je binnenschermen? Dan is het makkelijker te demonteren.

Iemand ervaring met andere bevestiging van binnenschermen ipv popnagels?

Selected quotes for multi-quoting:   0