Ik heb een Volvo S70 2.5 10V uit 1999 waar ik gisteren de bovenste motorsteun terug in heb gebouwd. Hiervoor moest ik een kunststof adapter op de gasklep (aan de luchtfilterzijde) draaien anders kon ik er niet goed bij. Het is nog een volledig mechanisch systeem, met een gaskabel.
Die adapter kan ik nergens in VIDA terugvinden, wel dit plaatje.
Er zitten 3 aansluitingen op voor een luchtslangen naast de hele grote, die van het luchtfilter komt.
Nr 15 op het plaatje is er niet, die is afgedopt.
Nr 14 zit niet aangesloten, de slang ligt er los bij. Kan er ook met geen mogelijkheid op, of er is een koppelstuk pleite. Maar die is kennelijk van de carterventilatie.
Er zit nog een klein, ik vermoed een vacuumslangetje, die met een klein stukje slang erop zat. En die floept er steeds af. En kan ik nergens terugvinden op tekeningen. Ik maak straks wat extra foto's, het zit naast nr 14 op de foto en komt van dezelfde slang als de carterventilatie af. Op de tekening van de carterventilatie lijkt het om nummer 12 te gaan, maar waar die aan de andere kant aangesloten zit is ook niet duidelijk. (De MAP sensor?)
Ik heb zo het idee dat de problemen waar ik nu mee te maken heb (motor houdt in bij 4000 toeren en krijgt vermogen pas terug bij terugvallen naar stationair) hiermee te maken hebben, want ik heb hieraan gezeten. Maar er staan geen foutmeldingen in de ECU (die kan ik met knippercodes uitlezen) dus ik heb verder geen idee waarom de motor inhoudt.
Wat is precies de functie van dat slangetje, want van VIDA word ik niet wijzer...
Die adapter kan ik nergens in VIDA terugvinden, wel dit plaatje.
Er zitten 3 aansluitingen op voor een luchtslangen naast de hele grote, die van het luchtfilter komt.
Nr 15 op het plaatje is er niet, die is afgedopt.
Nr 14 zit niet aangesloten, de slang ligt er los bij. Kan er ook met geen mogelijkheid op, of er is een koppelstuk pleite. Maar die is kennelijk van de carterventilatie.
Er zit nog een klein, ik vermoed een vacuumslangetje, die met een klein stukje slang erop zat. En die floept er steeds af. En kan ik nergens terugvinden op tekeningen. Ik maak straks wat extra foto's, het zit naast nr 14 op de foto en komt van dezelfde slang als de carterventilatie af. Op de tekening van de carterventilatie lijkt het om nummer 12 te gaan, maar waar die aan de andere kant aangesloten zit is ook niet duidelijk. (De MAP sensor?)
Ik heb zo het idee dat de problemen waar ik nu mee te maken heb (motor houdt in bij 4000 toeren en krijgt vermogen pas terug bij terugvallen naar stationair) hiermee te maken hebben, want ik heb hieraan gezeten. Maar er staan geen foutmeldingen in de ECU (die kan ik met knippercodes uitlezen) dus ik heb verder geen idee waarom de motor inhoudt.
Wat is precies de functie van dat slangetje, want van VIDA word ik niet wijzer...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).