Mijn S70 stotterde al zeker 1,5jr zo rond de 80km/h, verdween wel eens maar kwam altijd weer terug tot het een aantal maanden geleden steeds erger werd en bij alle snelheden, merkte ook vermogensverlies, maar alleen op lpg, op benzine loopt de motor perfect. Ik ging mij eens wat meer verdiepen op diverse fora en zo ben ik een aantal zaken gaan controleren. Een obd scanner gekocht en de boel uitgelezen.
Foutcodes zoals P350 t/m P355, P1670, P102, P113, P141, P171, P301.
Ignition Coil A t/m E. System too lean. O2 sensor heater circuit. Cyl.1 misfire. Mass or VAF circuit low input. Intake air temp high input.
Op advies de LMM afgekoppeld en geen enkel effect. Zou defect kunnen zijn, ik moet hem nog nameten. Later weer aangesloten en even goed naar alle slangen en vloeistoffen gekeken, maar niets geks te zien, moest wel wat koelvloeistof bij. Toch het luchtfilter er ook maar uit, ook niet heel vies. Dikke slang van het luchtfilter naar het gasklephuis eraf gehaald en zag in de opening van het gasklephuis sludge zitten! In de dikke slang ook, in een uitgang naar een T-stuk met een dunne slang welke naar onderen loopt.
Alles gereinigd en weer terug gemonteerd. Motor liep weer als een zonnetje, tot 100km verder en begon het weer.
Ik alles weer nagekeken, alles goed vast behalve een dun zwart slangetje welke aan het luchtfilter zit, daar zit ook nog een wit slangetje aan, vacuum slangen denk ik, maar ik kan niet vinden waar dat zwarte slangetje aan moet.
Een aantal dagen zo mee gereden, paar honderd kilometer. Tot het stotteren zo erg wordt en de auto overschakelt op benzine.
Wil op LPG absoluut niet meer rijden, maar op benzine gewoon erg goed.
Flink wat benzine getankt want ik was van plan om het aankomende weekend weer verder te zoeken. Tot vandaag uit mijn werk het rode temperatuurlampje ging branden, motor veel te heet, fan draaide ook. Op de vluchtstrook laten afkoelen en weer verder rijden, gelijk koelvloeistof gekocht en ging 4 liter in. Weer verder en auto rijdt ineens weer op lpg, maar met flink stotteren en stoten. Bij hoog toerental bijna goed. Thuis weer gekeken en zag ik weer sludge, maar nu onder dat T-stuk, de slang was losgeschoten van de dikke slang, alles er weer af, gereinigd en weer terug. Auto loopt weer perfect op lpg.
Nou zou ik graag willen weten waar die sludge vandaan komt en wat ik hier aan zou kunnen doen.
Verder geen sludge aan de oliedop, blok lekt wel wat olie, als sinds aanschaf. ca. 1 liter op 7000km.
Foutcodes zoals P350 t/m P355, P1670, P102, P113, P141, P171, P301.
Ignition Coil A t/m E. System too lean. O2 sensor heater circuit. Cyl.1 misfire. Mass or VAF circuit low input. Intake air temp high input.
Op advies de LMM afgekoppeld en geen enkel effect. Zou defect kunnen zijn, ik moet hem nog nameten. Later weer aangesloten en even goed naar alle slangen en vloeistoffen gekeken, maar niets geks te zien, moest wel wat koelvloeistof bij. Toch het luchtfilter er ook maar uit, ook niet heel vies. Dikke slang van het luchtfilter naar het gasklephuis eraf gehaald en zag in de opening van het gasklephuis sludge zitten! In de dikke slang ook, in een uitgang naar een T-stuk met een dunne slang welke naar onderen loopt.
Alles gereinigd en weer terug gemonteerd. Motor liep weer als een zonnetje, tot 100km verder en begon het weer.
Ik alles weer nagekeken, alles goed vast behalve een dun zwart slangetje welke aan het luchtfilter zit, daar zit ook nog een wit slangetje aan, vacuum slangen denk ik, maar ik kan niet vinden waar dat zwarte slangetje aan moet.
Een aantal dagen zo mee gereden, paar honderd kilometer. Tot het stotteren zo erg wordt en de auto overschakelt op benzine.
Wil op LPG absoluut niet meer rijden, maar op benzine gewoon erg goed.
Flink wat benzine getankt want ik was van plan om het aankomende weekend weer verder te zoeken. Tot vandaag uit mijn werk het rode temperatuurlampje ging branden, motor veel te heet, fan draaide ook. Op de vluchtstrook laten afkoelen en weer verder rijden, gelijk koelvloeistof gekocht en ging 4 liter in. Weer verder en auto rijdt ineens weer op lpg, maar met flink stotteren en stoten. Bij hoog toerental bijna goed. Thuis weer gekeken en zag ik weer sludge, maar nu onder dat T-stuk, de slang was losgeschoten van de dikke slang, alles er weer af, gereinigd en weer terug. Auto loopt weer perfect op lpg.
Nou zou ik graag willen weten waar die sludge vandaan komt en wat ik hier aan zou kunnen doen.
Verder geen sludge aan de oliedop, blok lekt wel wat olie, als sinds aanschaf. ca. 1 liter op 7000km.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).