Beste mensen,
Na ontelbaar veel uren te hebben gespeurd op het internet en dingen nagekeken te hebben en uitgeprobeerd weet ik het echt niet meer en vraag ik jullie om hulp/tips.
Ik heb een S70 bouwjaar 1997 (vreemd want ik dacht dat ze pas vanaf 1998 waren)
2.5T
Motronic 4.4
Deze krijg ik niet uitgelezen via de OBD. Ik heb het geprobeerd met:
Goedkoop bluetooth ding (werkt trouwens wel bij alle andere auto's wat ik tot nu toe geprobeerd heb).
Delphi.
Bij Auto Elektra Kerkrade (geen idee wat hij gebruikt maar komt normaal gezien overal in).
Ik heb zelf geprobeerd:
Middenconsole gewisseld met OBD poort en bijhorende kabelboom.
Gemeten of er stroom en massa op zit (dit is wel het geval).
ECU eruit en gekeken of daar iets geks te zien is maar dat is niet geval.
Gekeken of er weerstand te meten is tussen pin 7 op de OBD en pin b36 op de ECU (geeft weerstand maar hoger dan bv massa. 0.9 of 86.7 afhankelijk van het standje van de multimeter)
Stukje kabel bloot gemaakt en een kabel rechtstreeks van pin 7 OBD naar pin b36 op de ECU.
ECU omgewisseld met een reserve die ik nog had liggen (vorige s70 met dezelfde motor en ook motronic 4.4).
Gecontroleerd of de immobilizer wel werkt. Paar minuten op contact en dan proberen te starten. Dat lukt dan niet. Sleutel eruit, erin en kan hij gewoon gestart worden.
Vorige S70 had dezelfde motor en dezelfde ECU en die kon ik steeds uitlezen zonder problemen.
ECU kan gewoon uitgewisseld worden en hij start en rijd exact hetzelfde. 0 verschil.
Het plan is binnenkort een k24 te monteren en dan te laten afstellen maar dan moet de OBD natuurlijk werken.
Ik hoop dat iemand hier de gouden tip heeft.
Bij voorbaat dank!
Roy
Na ontelbaar veel uren te hebben gespeurd op het internet en dingen nagekeken te hebben en uitgeprobeerd weet ik het echt niet meer en vraag ik jullie om hulp/tips.
Ik heb een S70 bouwjaar 1997 (vreemd want ik dacht dat ze pas vanaf 1998 waren)
2.5T
Motronic 4.4
Deze krijg ik niet uitgelezen via de OBD. Ik heb het geprobeerd met:
Goedkoop bluetooth ding (werkt trouwens wel bij alle andere auto's wat ik tot nu toe geprobeerd heb).
Delphi.
Bij Auto Elektra Kerkrade (geen idee wat hij gebruikt maar komt normaal gezien overal in).
Ik heb zelf geprobeerd:
Middenconsole gewisseld met OBD poort en bijhorende kabelboom.
Gemeten of er stroom en massa op zit (dit is wel het geval).
ECU eruit en gekeken of daar iets geks te zien is maar dat is niet geval.
Gekeken of er weerstand te meten is tussen pin 7 op de OBD en pin b36 op de ECU (geeft weerstand maar hoger dan bv massa. 0.9 of 86.7 afhankelijk van het standje van de multimeter)
Stukje kabel bloot gemaakt en een kabel rechtstreeks van pin 7 OBD naar pin b36 op de ECU.
ECU omgewisseld met een reserve die ik nog had liggen (vorige s70 met dezelfde motor en ook motronic 4.4).
Gecontroleerd of de immobilizer wel werkt. Paar minuten op contact en dan proberen te starten. Dat lukt dan niet. Sleutel eruit, erin en kan hij gewoon gestart worden.
Vorige S70 had dezelfde motor en dezelfde ECU en die kon ik steeds uitlezen zonder problemen.
ECU kan gewoon uitgewisseld worden en hij start en rijd exact hetzelfde. 0 verschil.
Het plan is binnenkort een k24 te monteren en dan te laten afstellen maar dan moet de OBD natuurlijk werken.
Ik hoop dat iemand hier de gouden tip heeft.
Bij voorbaat dank!
Roy