Zo, weer even een niet zo mooie update. Ik had een afspraak staan voor de aandrijfassen, de motorsteun zou ik zelf vervangen. Afgelopen donderdag heb ik de S80 frontaal in de kreukels gereden, een auto van rechts volledig over het hoofd gezien. Zelf heb ik gelukkig helemaal niks en de airbags zijn niet geploft, het gebeurde vanuit stilstand met optrekken.
Omdat ik schuld had, taxeert de verzekering niks en krijg ik ook niets uitgekeerd. Desondanks wordt de auto wel weer gerepareerd, hij is door een schadebedrijf niet totall-loss verklaard en het zou daarom zonde zijn om hem zo van de hand te doen en met minder genoegen te moeten nemen. Daarnaast ben ik er toch aan gehecht geraakt.
Het is vooral plaatwerkschade, hij heeft de klap pal op de voorkant gehad, dus de ophanging, motorophanging is gelukkig onveranderd gebleven. Ook lekken er geen vloeistoffen. Wel moet het front weer gericht worden. De auto staat al bij het schadebedrijf en zal hem helemaal opknappen, en voert dan gelijk alle reparaties uit die ik al wilde laten doen (aandrijfassen, wielager en motorsteun). Daarnaast zullen er witte sidemarkers gemonteerd worden ipv de oranje
, dus met dien verstande kan ik er nog enigszins positief tegenaan kijken. Wordt vervolgd!
Rens