Hoi jongens,
Zo, is dat even lang geleden! Dat heeft zo zijn redenen: nadat ik mijn auto aan de voorkant in de prak had gereden, zou deze door een kennis weer gerepareerd worden. Heel lang verhaal geworden, wat erop neerkomt dat die vent in 8 weken tijd na de aanrijding alleen maar valse beloftes maakte en mij voortdurend aan het lijntje en voor de gek hield. De auto is op een gegeven moment weggebracht naar een schadebedrijf om de voorkant te laten richten, om daarna door hem verder opgebouwd te worden. Dat bedrijf had een nieuw front nodig (dat zwarte), omdat dat niet meer te redden viel. Dit zou mijn kennis aanleveren, zodat zij verder konden. Uiteindelijk heeft de auto daar bijna twee weken gestaan, zonder dat er een front aangeleverd werd. Toen was voor mij de maat vol: ik heb het schadebedrijf om een prijsopgave gevraagd om mijn auto daar verder af te laten maken en dan zou ik zelf voor alle onderdelen zorgen. Toen heb ik mijn kennis buiten spel gezet, met de redenen dat hij zich voor geen meter aan de gemaakte afspraken hield en dat hij mij niet op de hoogte hield. Daarnaast bleek toen dat hij in die inmiddels 10 weken tijd, GEEN ENKEL nieuw onderdeel gehaald had en dat er dus helemaal niks was waarmee de auto verder opgebouwd zou worden. Hij had de auto in die 10 weken alleen gedemonteerd, verder niets. En dat terwijl hij eerder aangaf dat er onderdelen al bij de spuiter waren om al aan de binnenkant te laten spuiten, of dat hij onderdelen ging halen enzovoorts. Hij heeft me zo verschrikkelijk vaak voorgelogen en aan het lijntje gehouden, dat ik niet eens meer precies weet waarover het allemaal ging. Hij was ook bijna nooit bereikbaar, elke keer kwam er weer een of ander k*#$@smoesje tussen. Mijn kennis gaf koeltjes aan dat hij de gedemonteerde onderdelen thuis af zou komen geven en ik 175 euro demontagekosten zou moeten betalen. Absoluut niet. Onder tegenzin gaf ik hem 100 euro mee, waarna hij moest vertrekken; ik wilde er niks meer mee te maken hebben.
Inmiddels zijn echt ALLE onderdelen door mij aangeleverd bij het schadebedrijf, van plaatwerk tot alle schroefjes, boutjes (nieuw van Volvo
) enzovoorts. En als ze dan toch bezig zijn, dan vervang maar meteen beide aandrijfassen, wiellager en de genoemde motorsteun aan distributiekant. En natuurlijk ook voor facelift-koplampen
, witte sidemarkers
, een zwartgespoten grille met chromen rand en nieuwe Volvo-streep
gezorgd en als klap op de vuurpijl had de schadeauto waar de voorbumper af kwam er nog een hoedenplank in zitten met een origineel Volvo rolgordijn voor de achterruit...dat hele ding voor een tientje meegenomen. Dan worden we er toch weer beter van, hahahah
Momenteel zijn ze er druk mee bezig, en is de auto eind deze week/begin volgende week helemaal klaar. Omdat ik zelf voor alle onderdelen gezorgd heb, weet ik wat er nu in komt en ook dat alles in mooie staat is, zoals de koplampen en dergelijke. Eindelijk is er licht aan het einde van een tunnel die minstens de helft korter had moeten zijn. Zodra ik de auto terug heb horen jullie mijn bevindingen omtrent het tril-verhaal van voor mijn gevoel 34 jaar geleden, en uiteraard...FOTO'S ! Tot binnenkort weer!
Rens