Heb het genoegen met m'n Volvo na vervanging van gasklephuis een schokkende auto over gehouden te hebben en na 2 keer terug geweest te zijn bij de dealer alsnog het probleem heb maar zonder de noodloop.
Als eerste hebben ze op mijn advies het gasklephuis vervangen, dit omdat de wagen in een noodloop verkeerde bij gas geven en op de snelweg en bebouwde kom stotterde na enige tijd.
Na vervanging van de Gasklephuis begint opnieuw het probleem met stotteren, maar na constateren is dat alleen bij warme motor.
Je start bij koude motor en de gehele rit gaat prima, ook na 50 kilometer zonder de motor af te zetten.
Nu na een ritje als de motor op temperatuur is en je zet hem uit, en na pak hem beet 10 minuten dan begint de ellende weer opnieuw met inhouden en schokken.
Wat de dealer heeft gedaan is natuurlijk de bougies vervangen, want die waren slecht, en resultaat is wederom een stotterende wagen.
Echter komt de noodloop niet in aktie, maar heeft wel veel weg van wat er met de oude gasklep huis veroorzaakte, stotteren en inhouden of spontaan naar achteren schieten in je stoel.
Ik heb zelf het gevoel dat of de software niet goed is, of dat de gasklephuis wederom problemen heeft (er is een nieuwe in gegaan en de oude heb ik MOETEN inleveren).
Plots in mum van 2 weken tijd, rijdt de S80 echt voor geen meter meer, zomaar een nieuwe gasklephuis, omdat dit het probleem was(de beruchte koolstof baantjes), en hierna plots toch de bougies heel erg slecht (zelf gezien en niets schokkend, echter gaf de dealer aan dat 1 bougie niet goed vast zat waardoor dit heuvel kwam).
Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?
Zo ja, wat zou het kunnen zijn?
Ik geloof niet in meerdere problemen tegelijk als de gasklephuis vervangen is, want hiervoor heeft de S80 altijd perfect gereden (geen gestotter, en geen mm lampjes aan of wat dan ook!!)
Hij heeft 220k gelopen, en onderhoud hem voornamelijk zelf (op de gasklephuis na).
Kosten lopen nu alleen maar op omdat ze domweg dingen vervangen die niets van doen hebben op het stotteren en inhouden na warme start.
hopelijk iemand met het zelfde probleem wat opgelost is, of iemand die er wel verstand van heeft.
Verneem heel graag advies in deze stotterende S80 uit '00..
Mvg. Alfred
Als eerste hebben ze op mijn advies het gasklephuis vervangen, dit omdat de wagen in een noodloop verkeerde bij gas geven en op de snelweg en bebouwde kom stotterde na enige tijd.
Na vervanging van de Gasklephuis begint opnieuw het probleem met stotteren, maar na constateren is dat alleen bij warme motor.
Je start bij koude motor en de gehele rit gaat prima, ook na 50 kilometer zonder de motor af te zetten.
Nu na een ritje als de motor op temperatuur is en je zet hem uit, en na pak hem beet 10 minuten dan begint de ellende weer opnieuw met inhouden en schokken.
Wat de dealer heeft gedaan is natuurlijk de bougies vervangen, want die waren slecht, en resultaat is wederom een stotterende wagen.
Echter komt de noodloop niet in aktie, maar heeft wel veel weg van wat er met de oude gasklep huis veroorzaakte, stotteren en inhouden of spontaan naar achteren schieten in je stoel.
Ik heb zelf het gevoel dat of de software niet goed is, of dat de gasklephuis wederom problemen heeft (er is een nieuwe in gegaan en de oude heb ik MOETEN inleveren).
Plots in mum van 2 weken tijd, rijdt de S80 echt voor geen meter meer, zomaar een nieuwe gasklephuis, omdat dit het probleem was(de beruchte koolstof baantjes), en hierna plots toch de bougies heel erg slecht (zelf gezien en niets schokkend, echter gaf de dealer aan dat 1 bougie niet goed vast zat waardoor dit heuvel kwam).
Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?
Zo ja, wat zou het kunnen zijn?
Ik geloof niet in meerdere problemen tegelijk als de gasklephuis vervangen is, want hiervoor heeft de S80 altijd perfect gereden (geen gestotter, en geen mm lampjes aan of wat dan ook!!)
Hij heeft 220k gelopen, en onderhoud hem voornamelijk zelf (op de gasklephuis na).
Kosten lopen nu alleen maar op omdat ze domweg dingen vervangen die niets van doen hebben op het stotteren en inhouden na warme start.
hopelijk iemand met het zelfde probleem wat opgelost is, of iemand die er wel verstand van heeft.
Verneem heel graag advies in deze stotterende S80 uit '00..
Mvg. Alfred