Hallo medeforummers,
Gisterochtend wilde ik me kinderen met de auto naar school brengen.
Helaas is dit niet gelukt, vanwege het volgende.
Tijdens het starten van de auto, draait de motor wel rond, maar deze slaat niet aan.
Nadat dit de eerste keer gebeurde, dacht ik dat ik niet goed had gestart en vanwege de -1 graden heb ik ook nog 3 keer voorgegloeid totdat het symbool verdwenen was.
Ondanks dit, startte de auto nog steeds niet. Ik heb het toen nog een aantal keer geprobeerd en heb gewoon de motor door laten aanlopen, maar toch niet aangeslagen.
Toen heb ik de kinderen met de fiets naar school gebracht en toen ik thuis kwam heb ik de ANWB gebeld.
Nadat deze gearriveerd was, heeft hij de gloeibougies gecontroleerd en vertelde mij dat deze goed waren. Hoe dit precies is gegaan, durf ik niet te zeggen, ik zag wel dat hij een aantal rubbers los haalde en spanning op iets zette dmv een schroevedraaier die verbonden was met de +pool van de zekeringenkast.
Hierna heeft hij remmenreiniger na het luchtfilter gespoten en toen sloeg de motor wel aan.
Nadat de ANWB is weggegaan, heb ik de auto uitgelezen met VIDA en kwam de volgende foutmeldingen tegen:
CCM-001F Luchtkwaliteitsensor Signaal te hoog
CEM-6A04 Portier vergrendeld, rechts achter Signaal te laag
DDM-0005 Motor elektrisch bediend raam M+ of M- Signaal te laag/Signaal ontbreekt
ECM-2501 Brandstofdruk - Druk te hoog - rode bolletje
ECM-2502 Brandstofdruk - Druk te hoog - rode bolletje
DDM-0022 Hall-sensor elektrisch bediend raam 1 of 2 Onjuist signaal
Wat mij met name zorgen baart zijn de ECM-2501/-2502 foutmeldingen.
Waar kan ik het beste beginnen met het elimineren van onderdelen die deze fouten kunnen veroorzaken, want ik ga ervan uit dat deze de veroorzaker is.
Auto (S80 D5 automaat 2002) is niet in onderhoud bij de dealer en/of specialist, maar bij een universele garage en vaste monteur.
PS: mochten er ideeën zijn over de overige foutcodes, verneem ik dat ook graag
Gisterochtend wilde ik me kinderen met de auto naar school brengen.
Helaas is dit niet gelukt, vanwege het volgende.
Tijdens het starten van de auto, draait de motor wel rond, maar deze slaat niet aan.
Nadat dit de eerste keer gebeurde, dacht ik dat ik niet goed had gestart en vanwege de -1 graden heb ik ook nog 3 keer voorgegloeid totdat het symbool verdwenen was.
Ondanks dit, startte de auto nog steeds niet. Ik heb het toen nog een aantal keer geprobeerd en heb gewoon de motor door laten aanlopen, maar toch niet aangeslagen.
Toen heb ik de kinderen met de fiets naar school gebracht en toen ik thuis kwam heb ik de ANWB gebeld.
Nadat deze gearriveerd was, heeft hij de gloeibougies gecontroleerd en vertelde mij dat deze goed waren. Hoe dit precies is gegaan, durf ik niet te zeggen, ik zag wel dat hij een aantal rubbers los haalde en spanning op iets zette dmv een schroevedraaier die verbonden was met de +pool van de zekeringenkast.
Hierna heeft hij remmenreiniger na het luchtfilter gespoten en toen sloeg de motor wel aan.
Nadat de ANWB is weggegaan, heb ik de auto uitgelezen met VIDA en kwam de volgende foutmeldingen tegen:
CCM-001F Luchtkwaliteitsensor Signaal te hoog
CEM-6A04 Portier vergrendeld, rechts achter Signaal te laag
DDM-0005 Motor elektrisch bediend raam M+ of M- Signaal te laag/Signaal ontbreekt
ECM-2501 Brandstofdruk - Druk te hoog - rode bolletje
ECM-2502 Brandstofdruk - Druk te hoog - rode bolletje
DDM-0022 Hall-sensor elektrisch bediend raam 1 of 2 Onjuist signaal
Wat mij met name zorgen baart zijn de ECM-2501/-2502 foutmeldingen.
Waar kan ik het beste beginnen met het elimineren van onderdelen die deze fouten kunnen veroorzaken, want ik ga ervan uit dat deze de veroorzaker is.
Auto (S80 D5 automaat 2002) is niet in onderhoud bij de dealer en/of specialist, maar bij een universele garage en vaste monteur.
PS: mochten er ideeën zijn over de overige foutcodes, verneem ik dat ook graag