De Multitronic van Audi is gebaseerd op de CVT (Continu Variabele Transmissie) met een duwband volgens het principe als de DAFjes van vroeger. In de sportstand van de Multitronic geeft hij wel het schakelgevoel omdat hij dan in vaste verhoudingen stapt. De Geartronic heeft gewoon zes versnellingen en een vloeistofkoppeling en schakelt in vaste verhoudingen met in de overgangen lock up. Dit voelt een beetje alsof hij meer dan zes versnellingen heeft. Bij beide bakken "leert" de software van het rijgedrag van de bestuurder dwz als je vaak snel optrekt trekt hij langer door in een versnelling. Als je bij de Audi het gaspedaal op een vaste positie houdt (en een vaste snelheid aanhoudt)gaat hij daarnaast nog steeds minder toeren maken.
Als je met een Geartronic snel ander schakelgedrag wenst kun je hem bij de dealer laten resetten. Als de Geartronic slijtage verschijnselen gaat vertonen kun je hem laten flushen (zie het grote topic hierover) en ook door de dealer "smooth" schakelgedrag software laten instellen.
Als je met een Geartronic snel ander schakelgedrag wenst kun je hem bij de dealer laten resetten. Als de Geartronic slijtage verschijnselen gaat vertonen kun je hem laten flushen (zie het grote topic hierover) en ook door de dealer "smooth" schakelgedrag software laten instellen.