Rij een V70 D2 2.0 diesel van Mei 2015. Als ik het gaspedaal loslaat tijden het rijden voel je een schok. Niet altijd maar het voelt dan echt als een schok, net sf de brandstof toevoer heel even stokt.
Lijkt mij niet dat het aan "goedkope" brandstof ligt. Daar rijdt ik ook altijd op en heb nergens last van. Dat "premium" brandstof is naar mijn mening iets wat tussen je oren zit
Lijkt mij niet dat het aan "goedkope" brandstof ligt. Daar rijdt ik ook altijd op en heb nergens last van. Dat "premium" brandstof is naar mijn mening iets wat tussen je oren zit
Ik merk eigenlijk geen verschil na de update, enkel het verbruik iets hoger is.
Maar dat kan ook door de kou komen en ik laat de standkachel altijd lekker blazen
Op de snelweg schokt hij niet, niet merkbaar iig
Ik ben inderdaad wel van plan hem om te zetten door obbe naar 170pk
Raad je dat aan?
Ik merk eigenlijk geen verschil na de update, enkel het verbruik iets hoger is.
Maar dat kan ook door de kou komen en ik laat de standkachel altijd lekker blazen
Op de snelweg schokt hij niet, niet merkbaar iig
Ik ben inderdaad wel van plan hem om te zetten door obbe naar 170pk
Raad je dat aan?
De tuning raad ik je zeker aan, zeker geen spijt van.
De V70 heeft ook een motor spoeling gehad ivm schokken(spoeling was garantie) na de spoeling is de motor soepeler.
Ik merk eigenlijk geen verschil na de update, enkel het verbruik iets hoger is.
Maar dat kan ook door de kou komen en ik laat de standkachel altijd lekker blazen
Op de snelweg schokt hij niet, niet merkbaar iig
Ik ben inderdaad wel van plan hem om te zetten door obbe naar 170pk
Raad je dat aan?
De tuning raad ik je zeker aan, zeker geen spijt van.
De V70 heeft ook een motor spoeling gehad ivm schokken(spoeling was garantie) na de spoeling is de motor soepeler.
Ik merk eigenlijk geen verschil na de update, enkel het verbruik iets hoger is.
Maar dat kan ook door de kou komen en ik laat de standkachel altijd lekker blazen
Op de snelweg schokt hij niet, niet merkbaar iig
Ik ben inderdaad wel van plan hem om te zetten door obbe naar 170pk
Raad je dat aan?
De tuning raad ik je zeker aan, zeker geen spijt van.
De V70 heeft ook een motor spoeling gehad ivm schokken(spoeling was garantie) na de spoeling is de motor soepeler.
Spoeling van de motorolie?
als ik het goed heb is het een chemische spoeling van je lucht inlaat en hierdoor ook de zuiger veren. Dit slibt dicht door het roet wat terug gaat via de EGR klep. deze heb ik ook dicht laten zetten door Obbe.
zou zeggen mail Obbe een keer en vraag naar deze optie's
Ik merk eigenlijk geen verschil na de update, enkel het verbruik iets hoger is.
Maar dat kan ook door de kou komen en ik laat de standkachel altijd lekker blazen
Op de snelweg schokt hij niet, niet merkbaar iig
Ik ben inderdaad wel van plan hem om te zetten door obbe naar 170pk
Raad je dat aan?
De tuning raad ik je zeker aan, zeker geen spijt van.
De V70 heeft ook een motor spoeling gehad ivm schokken(spoeling was garantie) na de spoeling is de motor soepeler.
Spoeling van de motorolie?
als ik het goed heb is het een chemische spoeling van je lucht inlaat en hierdoor ook de zuiger veren. Dit slibt dicht door het roet wat terug gaat via de EGR klep. deze heb ik ook dicht laten zetten door Obbe.
zou zeggen mail Obbe een keer en vraag naar deze optie's
Dit heet in de wandelgangen het "air-intake-cleaning" proces volgens BG procedure. Gehele inlaattraject wordt hierbij schoongemaakt dmv inspuiten van cleaner bij de gasklep. Hierbij wordt na cleaning de motorolie gewisseld om de daarin terecht gekomen vervuiling, die niet dmv verbranding via de uitlaat wordt afgevoerd, op die wijze te kunnen afvoeren.
Duidelijk!
Gaat het losgekomen vuil dan niet juist tussen de zuigerveren zitten?
BG claimt dat die vervuiling met het proces wordt opgelost en afgevoerd. Mijn auto (benzine S60 5 cylinder) is er merkwaardig van opgeknapt en voelde aan als nieuw. Bij een diesel, zeker met regeneratie is de vervuiling vaak enorm, is het rendement groter.
Duidelijk!
Gaat het losgekomen vuil dan niet juist tussen de zuigerveren zitten?
BG claimt dat die vervuiling met het proces wordt opgelost en afgevoerd. Mijn auto (benzine S60 5 cylinder) is er merkwaardig van opgeknapt en voelde aan als nieuw. Bij een diesel, zeker met regeneratie is de vervuiling vaak enorm, is het rendement groter.
Folke3, dank voor de aanvulling, verschil is zeker goed te merken.