Schokdempers vervangen

Schokdempers achter vervangen

DonLuigi
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Schokdempers vervangen

· 
Posted: 18.02.2016 - 11:53  ·  #1
Beste Volvofielen,

De schokdempers van mijn V70 uit 2001 is nodig aan vervanging toe. Wat is de beste optie om dit voor een erg gereduceerd tarief te laten doen? Het mogen gebruikte schokdempers zijn.
Zijn er mensen die hier in het noorden een oplossing voor handen heeft?

Groet, Louis
StefanCJ
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

Re: Schokdempers vervangen

· 
Posted: 18.02.2016 - 11:56  ·  #2
Schokdempers zijn slijtage onderdelen. Die zijn na 2,5 ton echt wel aardig ver heen. Tenzij je kunt kopen met 1 ton ervaring voor een erg lage prijs zou ik toch echt nieuwe nemen. Als je in DE zoekt kun je dempers/taatspotten voor en achter kopen voor ca €500,-, dan nog €50,- voor uitlijnen en je bent weer klaar.
NK-S90
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 18.02.2016 - 14:57  ·  #3
Ook ik wil mijn schokbrekers rondom gaan vervangen. Hoe kan ik nu zien, zonder alles te demonteren, of er nivomats of standaard schokbrekers onder de auto zitten? Dit ivm het eventueel ook moeten vervangen van de veren. Verdre wil ik aan de voorkant ook de veerpootlagers vervangen. Moet er aan de achterkant ook nog wat vervangen worden?
Ook ik hoor graag tips en advies.
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 18.02.2016 - 17:13  ·  #4
De nivomats hebben een dikte gelijk aan mnimaal een cola blik, de standaard zijn aan de onderzijde Ca 4cm.
En de veerpoten voor vervangen zonder de top lagers is onzin, waarschijnlijk zijn je rubbers van je draagarmen ook aan de beurt.

Gr.Wibo
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.02.2016 - 17:28  ·  #5
IK heb in Elst bij Volvoservice( dennis@ kubba ) de schokbrekers laten vervangen. Ik heb gekozen voor mornoe reflex. Deze maken een V70 ietsje stijver in de vering dan de originele Sachs.
Tweede hands zou ik niet doen als je de middelen hebt om nieuwe te kopen. :o

Je weet niet wat je onder je auto knoopt en vering is een van de balngrijkste onderdelen om je banden op de weg te houden toch....volvo.... veiligheid.... en zo :thumb:

Voor mij is rij comfort erop vooruit gegaan.
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.02.2016 - 18:36  ·  #6
zoveel dempers zoveel meningen anders hadden ze geen bestaans recht op de markt. :happy:
Ik bedoelde dat Volvo stijver aanvoelde in overhellen in weggedrag.

Maar het klopt wel dat ik de reflex monroe gemonteerd heb icm nieuwe draagarmen. En of de ene demper dan de andere in leven blijft dat zal wel maar ik ben zeer tevreden met mijn Monroe. Op de andere volvo ook de Monroe reflex al 180.000km en die gaan nog steeds uitstekend.
NK-S90
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.02.2016 - 19:02  ·  #7
Quote door BIGW

De nivomats hebben een dikte gelijk aan mnimaal een cola blik, de standaard zijn aan de onderzijde Ca 4cm.
En de veerpoten voor vervangen zonder de top lagers is onzin, waarschijnlijk zijn je rubbers van je draagarmen ook aan de beurt.

Gr.Wibo

Vwb de nivomats alvast bedankt voor de uitleg.

Vwb de draagarmen: die heb ik reeds vervangen, evenals de fusees en de stabilisatorstangen.

Met de veerpootlagers bedoel ik ook de toplagers. Waarschijnlijk bedoelen we beiden hetzelfde :D

De rubber randen aan de onderkant van de veren heb ik al in huis.

Alleen wat ik nog niet weet: Wat moet ik aan de achterkant nog meer vervangen dan de veren en de schokdempers?

Ook heb ik op ebay een complete set meyle dempers gezien voor een aantrekkelijke prijs. Valt meyle onder de goede kwaliteit?

Ik hoor het wederom graag.
staaf
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 18.02.2016 - 19:13  ·  #8
Ik heb vorige week na bijna 9 jaar en 237000km de voorschokdempers vervangen, samen met de toplagers en de rubbers.
Reden van vervanging was eigenlijk gewoon een defect toplager alles leek nog ok.
Nu, na vervanging, durf ik te stellen dat mijn oude gewoon versleten waren. Auto geraakte zonder problemen door de keuring, schokdempers deinden niet na etc.... Toch een wereld van verschil. Nu weer een stug afgeveerde v70. Gewoon vervangen door Sachs trouwens.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 18.02.2016 - 20:24  ·  #9
Ik heb op ebay sachs advantage besteld, voor ongeveer €300 bij elkaar. Montage achter is heeeel simpel, voor is meer werk maar ook goed te doen. Wel uitlijnen daarna.
HansS80
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 19.02.2016 - 08:50  ·  #10
Ik vroeg me ook af of Meyle nu wel goed is of juist niet. De prijs voor een setje voor en achter is op ebay inderdaad erg aantrekkelijk. Maar V-parts levert ook net spul voor een goede prijs. Iemand ervaring met Meyle of de dempers van V-parts?
SvenSka75
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 19.02.2016 - 09:56  ·  #11
Ik heb complete set in huis voor en achter van V-parts, hopelijk op zeer korte termijn tijd om ze te vervangen, ik ga ervan uit(gezien ik geen historie van mijn auto heb) dat ze er al 277.000 km onder zitten. Ik heb er tevens nieuwe draagarmen en fuseekogels en stabilisatorstangetjes bij. Daarna opnieuw uitlijnen, dus ben benieuwd hoe de S80 zich daarna gedraagt ?
JackC70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.02.2016 - 13:21  ·  #12
Ik heb paar weken geleden schokdempers rondom vervangen. Tijdens het vervangen bleken de veerpootrubbers en lagers ook niet heel best (roest en uitgedroogd). Had ik niet op gerekend en dus weer veerspanners gehuurd etc en alsnog rubbers/lagers vervangen. Voor het geld en werk had ik dat gewoon in 1 keer mee moeten nemen...
Autodoc.nl heeft goede prijzen, en http://www.kuilderautoonderdelen.nl/nl moet je ook even kijken af en toe. Ik heb laatst 2 Sachs supertouring voorzijde daar besteld voor e70 incl verzendkosten.
Vandaag e30 voor schokdemper achter van Monroe.
NK-S90
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2016 - 08:06  ·  #13
Hartelijk dank voor alle info.
De set van meyle welke ik bedoel: http://r.ebay.com/4740Fd

Dit is in mijn ogen niet duur. Maar is het kwalitatief ook wat?
Wie heeft er ervaring mee?
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 20.02.2016 - 08:13  ·  #14
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2016 - 09:58  ·  #15
Op het BMW forum wordt geklaagd over `meyle. Gewoon even google 'meyle`' dan krijg je veel info.
Ik zie dan advies op forums Bilstein e.d.

Selected quotes for multi-quoting:   0