Hallo,
ik heb last van een probleempje (heel misschien 2) en ik vraag me af in welke richting ik moet zoeken.
De auto begint te schokken bij 2000 toeren, het wordt dan steeds erger als ik maar heel weinig gas geef en rond dat toerental blijf. Als ik van het gas af ga of juist gas bij geef, verdwijnt het. Het is het ergst in zn 3 (50 km/u).
Hij haperde bij een koude motor ook in zn 1 bij 2k rpm, maar heb nu een fles Wynns dieselinjectiereiniger in een halve tank gekiept en dat is alvast weg. Het schokken in voornamelijk zn 3 is echter vooralsnog aanwezig.
De motor loopt in principe als een zonnetje, er komt geen rook uit de uitlaat, houdt zn toeren gewoon in stationair en start ook goed.
Zaken als ontsteking of motorsteunen denk ik eerlijk gezegd niet dat het kan zijn, en ik heb het idee dat er ook wat met de wielbalans is, gezien ik rond de 130-150 ook wat vibraties begin te krijgen.
Zou het iets met de koppeling kunnen zijn? Of ergens in de aandrijfassen (ergens in dat gedeelte in elk geval)? Het voelt eerder als een soort speling ofzo.
Het gaat om een V70 2.0 diesel (PSA) uit 2009
Ik hoop dat iemand er wat van snapt, ben zelf geen professionele monteur ofzo
ik heb last van een probleempje (heel misschien 2) en ik vraag me af in welke richting ik moet zoeken.
De auto begint te schokken bij 2000 toeren, het wordt dan steeds erger als ik maar heel weinig gas geef en rond dat toerental blijf. Als ik van het gas af ga of juist gas bij geef, verdwijnt het. Het is het ergst in zn 3 (50 km/u).
Hij haperde bij een koude motor ook in zn 1 bij 2k rpm, maar heb nu een fles Wynns dieselinjectiereiniger in een halve tank gekiept en dat is alvast weg. Het schokken in voornamelijk zn 3 is echter vooralsnog aanwezig.
De motor loopt in principe als een zonnetje, er komt geen rook uit de uitlaat, houdt zn toeren gewoon in stationair en start ook goed.
Zaken als ontsteking of motorsteunen denk ik eerlijk gezegd niet dat het kan zijn, en ik heb het idee dat er ook wat met de wielbalans is, gezien ik rond de 130-150 ook wat vibraties begin te krijgen.
Zou het iets met de koppeling kunnen zijn? Of ergens in de aandrijfassen (ergens in dat gedeelte in elk geval)? Het voelt eerder als een soort speling ofzo.
Het gaat om een V70 2.0 diesel (PSA) uit 2009
Ik hoop dat iemand er wat van snapt, ben zelf geen professionele monteur ofzo