Beste Mensen,
jullie inzicht/hulp gevraagd...
ik heb mijn v70 classic uit 2000 met de handbak en 2.4 motor nu aardig onder handen genomen.
ik ben ondertussen zo goed als uitgezocht in verband met het probleem dat ik heb.
het schakelen en aandrijven verloopt onrustig. belangrijkste probleem is dat bij gas los de auto een schok na geeft.
ook het schakelen verloopt ietsje onrustig en bij het opkomen van de koppeling is het aangrijpen niet soepel.
ik heb de motorsteunen allemaal vervangen alsmede de draagarmen en de subframerubbers (was preventief en toekomstbestendig onderhoud) dus daar kan het niet aan liggen.
de aandrijfassen heb ik eens vervangen en er zitten nu imitatie assen in. (was bijna 1000 euro goedkoper). de aandrijfashoes was kapot gegaan en na een paar honderd kilometer heb ik de homokineet eraf gehad en de hoes vervangen. er zat al wel lichte speling op de splines maar ik weet niet of dat voldoende was om de schok te verklaren.
er zit een hele lichte trilling in de auto in z'n twee wat weer richting de assen zou kunnen wijzen?
ik heb de oude aandrijfas nog liggen dus die zou ik eens kunnen uitwisselen maar ik weet niet of ik dan mijn tijd verdoe.
ook heb ik ondertussen het dubbelmassavliegwiel, koppeling, drukgroep, hulpcilinder en lager en hoofdcilinder vervangen dus daar kan het ook niet aan liggen...
Weet iemand of dit gedrag (ik doe erg voorzichtig) verdere schade kan opleveren bij doorrijden?
eigenlijk baal ik er best wel van want op dit probleem na rijdt ie weer als nieuw en ik ben het eigenlijk behoorlijk beu aan het worden....wie kan me weer nieuwe energie geven om verder te zoeken?
alvast erg bedankt!
P.S. heeft iemand toevallig zo'n gereedschap te leen om de aandrijfas uit de bak te trekken? bestuurderskant wilde er de vorige keer tijdens het vervangen van de koppeling niet uit. heb hem er toen ingelaten maar zou dit eigenlijk wel willen kunnen verwisselen.
groetjes Mark
jullie inzicht/hulp gevraagd...
ik heb mijn v70 classic uit 2000 met de handbak en 2.4 motor nu aardig onder handen genomen.
ik ben ondertussen zo goed als uitgezocht in verband met het probleem dat ik heb.
het schakelen en aandrijven verloopt onrustig. belangrijkste probleem is dat bij gas los de auto een schok na geeft.
ook het schakelen verloopt ietsje onrustig en bij het opkomen van de koppeling is het aangrijpen niet soepel.
ik heb de motorsteunen allemaal vervangen alsmede de draagarmen en de subframerubbers (was preventief en toekomstbestendig onderhoud) dus daar kan het niet aan liggen.
de aandrijfassen heb ik eens vervangen en er zitten nu imitatie assen in. (was bijna 1000 euro goedkoper). de aandrijfashoes was kapot gegaan en na een paar honderd kilometer heb ik de homokineet eraf gehad en de hoes vervangen. er zat al wel lichte speling op de splines maar ik weet niet of dat voldoende was om de schok te verklaren.
er zit een hele lichte trilling in de auto in z'n twee wat weer richting de assen zou kunnen wijzen?
ik heb de oude aandrijfas nog liggen dus die zou ik eens kunnen uitwisselen maar ik weet niet of ik dan mijn tijd verdoe.
ook heb ik ondertussen het dubbelmassavliegwiel, koppeling, drukgroep, hulpcilinder en lager en hoofdcilinder vervangen dus daar kan het ook niet aan liggen...
Weet iemand of dit gedrag (ik doe erg voorzichtig) verdere schade kan opleveren bij doorrijden?
eigenlijk baal ik er best wel van want op dit probleem na rijdt ie weer als nieuw en ik ben het eigenlijk behoorlijk beu aan het worden....wie kan me weer nieuwe energie geven om verder te zoeken?
alvast erg bedankt!
P.S. heeft iemand toevallig zo'n gereedschap te leen om de aandrijfas uit de bak te trekken? bestuurderskant wilde er de vorige keer tijdens het vervangen van de koppeling niet uit. heb hem er toen ingelaten maar zou dit eigenlijk wel willen kunnen verwisselen.
groetjes Mark