Hallo beste forum leden,
Sinds nov 2015 heb ik een heerlijke V70 AWD uit 2001.
Afgelopen vakantie ging er echter het een en ander niet goed.
Begon met het afslaan van de auto.
Was in Fankrijk.
Auto naar garage, de auto is uitgelezen en uitiendelijk zijn de nokas-sensor en de Kruk-as sensor vervangen. Ook de benzine pomp. Na 12 dagen auto weer opgehaald bij garage in Narbonne.
Daarna hebben we er ongeveer 300 km zonder problemen mee gereden. Helemaal happy.
Maar,....toen op snelweg viel opens vermogen weg. Auto reageerde niet meer op gaspedaal. Soms viel snelheid dan helemaal terug en pakte hij weer op. Dan 200 m rijden en weer hetzelfde. Bericht "transmissie service speod" ging aan en olie lampje.
Hortend en stotend op vluchtstrook naar veilige plek gereden.
Auto naar NL laten brengen. Garage kon niet vinden. Meldingen van eerdere sensor storingen was niet te zien, alleen vervangen van benzine pomp was in storingen terug te zien.
Alles gereset en rijden. Toen weer inhouden. Duurde kort en ben toen doorgereden.
Daarna gas mengsel meting storings melding dmv oranje motor lampje.
Garage uitgelezen, geen directe indicatie van problemen. Benzine tank stand niet helemaal fris volgens uitlezing, maar hoeveelheden die ik moet bijtanken komen precies overeen met tanks stand op dashboard.
Alles gereset weer.
Gisteren 500 m in Duitsland gereden: geen enkel probleem. Alleen ging oranje motor lampje weer aan.
Vandaag op snelweg terug naar huis weer inhouden na 1/2 uurtje gereden. Snelheid 130 km/u.
Auto begint dat te "bokken". Lijkt wel of ontbranding op verkeerd tijdstip plaatsvindt.
Geen foutmeldingen, alleen dan oranje motor lampje brandt dat betekent dat de 3-weg catalysator niet 100% werkt.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Sinds nov 2015 heb ik een heerlijke V70 AWD uit 2001.
Afgelopen vakantie ging er echter het een en ander niet goed.
Begon met het afslaan van de auto.
Was in Fankrijk.
Auto naar garage, de auto is uitgelezen en uitiendelijk zijn de nokas-sensor en de Kruk-as sensor vervangen. Ook de benzine pomp. Na 12 dagen auto weer opgehaald bij garage in Narbonne.
Daarna hebben we er ongeveer 300 km zonder problemen mee gereden. Helemaal happy.
Maar,....toen op snelweg viel opens vermogen weg. Auto reageerde niet meer op gaspedaal. Soms viel snelheid dan helemaal terug en pakte hij weer op. Dan 200 m rijden en weer hetzelfde. Bericht "transmissie service speod" ging aan en olie lampje.
Hortend en stotend op vluchtstrook naar veilige plek gereden.
Auto naar NL laten brengen. Garage kon niet vinden. Meldingen van eerdere sensor storingen was niet te zien, alleen vervangen van benzine pomp was in storingen terug te zien.
Alles gereset en rijden. Toen weer inhouden. Duurde kort en ben toen doorgereden.
Daarna gas mengsel meting storings melding dmv oranje motor lampje.
Garage uitgelezen, geen directe indicatie van problemen. Benzine tank stand niet helemaal fris volgens uitlezing, maar hoeveelheden die ik moet bijtanken komen precies overeen met tanks stand op dashboard.
Alles gereset weer.
Gisteren 500 m in Duitsland gereden: geen enkel probleem. Alleen ging oranje motor lampje weer aan.
Vandaag op snelweg terug naar huis weer inhouden na 1/2 uurtje gereden. Snelheid 130 km/u.
Auto begint dat te "bokken". Lijkt wel of ontbranding op verkeerd tijdstip plaatsvindt.
Geen foutmeldingen, alleen dan oranje motor lampje brandt dat betekent dat de 3-weg catalysator niet 100% werkt.
Wat kan hier aan de hand zijn?