aandrijfassen nog recht ? De auto doet het enkel als er ongeveer 20km mee gereden is: dwz ik vertrek thuis en rij 5 km verder de autostrade op. gewoon 120km/h want dat mag in België
zo een 15km later begint het op te komen en nog eens 5km verder is het van dat.
ik kan me moeilijk indenken dat kromme aandrijfassen spontaan na die afstand beginnen te vervormen.
gasklephuis, motorsteun heb ik nog niet naar gekeken. Ook daar weer waarom pas na die afstand?
kleppen? compressietest is een tijdje geleden uitgevoerd en de kleppen zijn nog niet zo heel lang geleden geregeld. En ik heb zelfs nog marge.
brandstoffilter : ik veronderstel dat deze bij het regulier onderhoud vervange wordt. Maar de auto doet het zowel op LPG als op benzine. Dus dat sluit ik uit.
Turbo control valve? leg eens uit want daar zie ik geen verband tussen?
Zoals ik reeds eerder geschreven heb: als de motor warm is ( en ik veronderstel de versnellingsbakolie) dan pas heeft die het.
Dus ik kan die eerste 20-25km redelijk gewoon rijden alsof er niets aan de hand is. en als je voorzichtig bent met het gaspedaal dan kan je de hinder beperken, maar het zit er wel.
Quote door Jeroen
Aandrijfassen nog recht?
Gasklephuis schoongemaakt?
Stappenmotor op het gasklephuis?
Motorsteun onder de distributieriem?
Alle kleppen nog heel?
Brandstoffilters?
Turbo Control Valve?
Bij welke toerentallen doet hij dit? Schakel eens terug naar hogere (of lagere) toeren, blijft hij het dan doen?