Ik ga mijn toevlucht zoek dit forum na een onaagenaam telefoontje naar mijn garagist.
ik vat even samen:
Volvo V70 2.5T ( usa import) bj 2005
automaat die regelmatig geflusht wordt ( laatste keer +/- 50.000km geleden)
kmstand 420.000km.
LPI installatie.
kleppen laatst geregeld 50.000km ( flashlube systeem)
op zich rijdt de auto goed; voor korte ritten is er geen merkbaar probleem.
Maar als ik autostrade rij ( dagelijks 110km) dan begint de auto te schokken op het moment dat ik een klein beetje gas geef, bvb om de snelheid constant te houden.
Bij gas lossen of trager rijden is dit niet merkbaar.
omdat ik al eerder gemerkt had dat er een bobijn gebarsten was heb ik vorig weekend 5 nieuwe bobines ( Bosch) en nieuwe bougies (Irridium Bosch) gestoken.
Dit leek me nodig omdat tijdens het rijden in mistig weer, de auto vrijwel constant stotterde en ik wel wat kleine backfires had.
Dat probleem is duidelijk weg.
echter als ik op de autostrade rij dan stottert de auto op het moment dat ik een klein beetje gas bij geef. Doe ik een kickdown dan gaat de auto zonder problemen.
Op dit moment weet ik het niet meer. Als ik naar de garage bel krijg ik te horen dat een diagnose minstens 500€ gaat kosten zonder dat ze effectief een oplossing voorstellen.
Mijn vraag is vrij simpel.
Is er iemand die eens met mij wil meerijden om samen een diagnose te stellen.
Ik woon in Tessenderlo, maar werk in Genk. Ik kan na 17h gemakkelijk de grens over richting NL limburg ( Heerlen, beek, Stein, ...)
ik wil gewoon weten of ik nog geld moet steken in deze auto of dat ik ze moet afschrijven.
ik vat even samen:
Volvo V70 2.5T ( usa import) bj 2005
automaat die regelmatig geflusht wordt ( laatste keer +/- 50.000km geleden)
kmstand 420.000km.
LPI installatie.
kleppen laatst geregeld 50.000km ( flashlube systeem)
op zich rijdt de auto goed; voor korte ritten is er geen merkbaar probleem.
Maar als ik autostrade rij ( dagelijks 110km) dan begint de auto te schokken op het moment dat ik een klein beetje gas geef, bvb om de snelheid constant te houden.
Bij gas lossen of trager rijden is dit niet merkbaar.
omdat ik al eerder gemerkt had dat er een bobijn gebarsten was heb ik vorig weekend 5 nieuwe bobines ( Bosch) en nieuwe bougies (Irridium Bosch) gestoken.
Dit leek me nodig omdat tijdens het rijden in mistig weer, de auto vrijwel constant stotterde en ik wel wat kleine backfires had.
Dat probleem is duidelijk weg.
echter als ik op de autostrade rij dan stottert de auto op het moment dat ik een klein beetje gas bij geef. Doe ik een kickdown dan gaat de auto zonder problemen.
Op dit moment weet ik het niet meer. Als ik naar de garage bel krijg ik te horen dat een diagnose minstens 500€ gaat kosten zonder dat ze effectief een oplossing voorstellen.
Mijn vraag is vrij simpel.
Is er iemand die eens met mij wil meerijden om samen een diagnose te stellen.
Ik woon in Tessenderlo, maar werk in Genk. Ik kan na 17h gemakkelijk de grens over richting NL limburg ( Heerlen, beek, Stein, ...)
ik wil gewoon weten of ik nog geld moet steken in deze auto of dat ik ze moet afschrijven.