Lijkt erop dat ik een oplossing heb gevonden, naar aanleiding van een opmerking van een niet-volvo monteur.
Mijn T5 trekt schokkerig op, net alsof de lucht/brandstof telkens beetje geknepen is. Inmiddels al een nieuwe IPD TCV geplaatst, Inlaatsensor vervangen, turbo af laten stellen, bobines vervangen, EGR laten reinigen.
Kwam deze monteur met de suggestie van vervangen van het membraan van de BOV (blow of bypass) daar zit een membraan rubber in, die hij bij gelijksoortige problemen aan een Ford Siera had vervangen. Dit hoedje gaat lekken en dan is de turbodruk regeling corrupt.
Dit lijkt me heel logisch!
Ga ik dus vervangen. Iemand anders dat al eens gedaan? Gaat dus om het driehoekige kapje, nabij de actuator.
Mijn T5 trekt schokkerig op, net alsof de lucht/brandstof telkens beetje geknepen is. Inmiddels al een nieuwe IPD TCV geplaatst, Inlaatsensor vervangen, turbo af laten stellen, bobines vervangen, EGR laten reinigen.
Kwam deze monteur met de suggestie van vervangen van het membraan van de BOV (blow of bypass) daar zit een membraan rubber in, die hij bij gelijksoortige problemen aan een Ford Siera had vervangen. Dit hoedje gaat lekken en dan is de turbodruk regeling corrupt.
Dit lijkt me heel logisch!
Ga ik dus vervangen. Iemand anders dat al eens gedaan? Gaat dus om het driehoekige kapje, nabij de actuator.