schoks voor voor gereed voor montage

jeroen83
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

Re: schoks voor voor gereed voor montage

· 
Posted: 04.12.2014 - 19:46  ·  #16
Hoi dankje. Opzich heb ik wel vaker schokdempers veren etc vervangen.
Vroeg me alleen af of ik ergens nog speciaal op moest letten ;)

Uitlijnen moet ik sowieso nog even laten doen stuur staat ietsje naar links en hij trekt naar rechts iets weg.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 04.12.2014 - 20:27  ·  #17
Let wel op dat de aandrijfas niet uit elkaar valt, de homokineet kan uit elkaar komen, en dan heb je een klusje van een uur extra, als het meezit. Met een houtblok onder de remschijf houdt je het geheel op zn plek, de veerpoot kun je opzij erlangs uit de wielkast wegbewegen.
Wat ook tijd scheelt: nadat je het wiel hebt gedemonteerd, kun je met een tweede krik de veerpoot indrukken (onder de fusee ondersteunen), als je dan de veerspanners monteert is de veer al half opgespannen. Maar,als je een goede slagmoersleutel hebt, maakt het niet zo veel uit.
jeroen83
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 04.12.2014 - 20:50  ·  #18
Ok, thanks voor de tips. Ga er van het weekend mee aan de slag.
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 07.06.2016 - 20:21  ·  #19
Een oud topic, maar voor mij nog relevant.
Ik ga binnenkort de veerpoten vervangen (mag het ook eens na 527.000km). Nu ben ik een beetje huiverig voor het uit elkaar vallen van de homokineet. Is er iets wat ik daartegen kan doen? In ieder geval de remschijf goed ondersteunen. De aandrijfas misschien zekeren met koperdraad zodat het vast blijft zitten? Maakt het nog verschil of de auto in z'n versnelling staat of juist in z'n vrij?

Ik doe het werkje op een brug, heb luchtgereedschap ter beschikking dus ik neem aan dat ik alles wel los zal krijgen.
626Ronin
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 07.06.2016 - 20:27  ·  #20
inderdaad, koperdraadjes om de zaak te borgen schijnt te kunnen helpen.. versnelling of neutraal waarschijnlijk niet omdat ie op een brug staat: tenzij je een sper hebt draait die aandrijfas tòch wel..
ik zou proberen het fuseestuk zo veel mogelijk rechtop te houden, desnoods met hulp van iemand erbij..
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 07.06.2016 - 20:32  ·  #21
Tja mijn ervaring is dat het rubber het wel bij elkaar houdt zolang je er maar niet te veel aan loopt te trekken. dus as rap los uit fusee..
Musicus
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 21.06.2016 - 14:27  ·  #22
Zo dat klusje is weer geklaard. Ik vond het nog het lastigst om de veerpoot te verwijderen zonder het fuseestuk te veel naar benden te trekken. Uiteindelijk is alles goed gekomen. Misschien een volgende keer toch de aandrijfas losmaken van het fusee zodat je meer werkruimte hebt.
Veerpootrubbers waren bij mij helemaal gaar, nu rijdt alles weer veel beter. Ik heb 2 complete veerpoten gehaald bij Rima met een acceptabele km stand.

De oude veren heb ik meegenomen, als iemand daar interesse in heeft dan hoor ik dat wel.

Een paar foto's:

Veerpoot verwijderd, fuseestuk ondersteund met een versnellingsbak krik en vastgebonden.

Veerpootrubber compleet vergaan.

Veerpoten gedemonteerd en veren meegenomen.

Selected quotes for multi-quoting:   0