Ik had kort geleden gemerkt dat de auto schud tijdens accelereren.
Eerst dag ik nog dat dit kwam door de kapotte fusee kogel maar dat is het niet want die is vandaag vervangen en ik kreeg het gevoel dat het vanuit de automaat komt.
Ik heb de GT automaat 5 bak en die is bij 270K gespoeld door Martin.
Ik sta nu op 235K
Ben dus vanavond kritisch wezen testen.
Het schudden incl reactie op de toerenteller doet zich voor als ik veel gas geef vanaf 100km per uur.
Hij schakeld dan terug naar de 4 wat goed voelbaar is.
Tijdens het snel accelereren tot 170 a 180 voel je het schudden en ik zie het op de km teller ook.
Vervolgens zet ik de gt handmatig in de 4 bij 100km per uur en geef veel gas en bij 140 zet ik hem in de 5.
Resultaat is geen schudden.
Zet ik de auto op de cc met 100 km per uur.
Geef ik steeds tikjes snelheid omhoog schud de auto niet, waarschijnlijk omdat de acceleratie dan gewoon minder is dan met het gaspedaal intrappen.
1- Het is mogelijk dat hij dit al langer doet maar omdat ik altijd wat rustiger rij en meestal op de cc waarbij ik versnel dmv de knopjes heb ik het nooit eerder gemerkt dan tot een week geleden.
2- ik heb sterk de indruk dat schudden enkel gebeurd als de bak in de D staat.
3- ik kan best weer spoelen want ik heb er ondertussen reeds 65K mee gereden maar vraag me af of spoelen de oplossing zal zijn.
4- ik heb geen haast want normaal rij ik zo rustig dat het probleem zich nooit voor doet.
Ik lees op het forum koppelomvormer, brein en totale revisie.
Ik heb de pest aan half werk maar onnodig geld uitgeven zit me ook niet ect lekker.
Wat is wijsheid?
Eerst dag ik nog dat dit kwam door de kapotte fusee kogel maar dat is het niet want die is vandaag vervangen en ik kreeg het gevoel dat het vanuit de automaat komt.
Ik heb de GT automaat 5 bak en die is bij 270K gespoeld door Martin.
Ik sta nu op 235K
Ben dus vanavond kritisch wezen testen.
Het schudden incl reactie op de toerenteller doet zich voor als ik veel gas geef vanaf 100km per uur.
Hij schakeld dan terug naar de 4 wat goed voelbaar is.
Tijdens het snel accelereren tot 170 a 180 voel je het schudden en ik zie het op de km teller ook.
Vervolgens zet ik de gt handmatig in de 4 bij 100km per uur en geef veel gas en bij 140 zet ik hem in de 5.
Resultaat is geen schudden.
Zet ik de auto op de cc met 100 km per uur.
Geef ik steeds tikjes snelheid omhoog schud de auto niet, waarschijnlijk omdat de acceleratie dan gewoon minder is dan met het gaspedaal intrappen.
1- Het is mogelijk dat hij dit al langer doet maar omdat ik altijd wat rustiger rij en meestal op de cc waarbij ik versnel dmv de knopjes heb ik het nooit eerder gemerkt dan tot een week geleden.
2- ik heb sterk de indruk dat schudden enkel gebeurd als de bak in de D staat.
3- ik kan best weer spoelen want ik heb er ondertussen reeds 65K mee gereden maar vraag me af of spoelen de oplossing zal zijn.
4- ik heb geen haast want normaal rij ik zo rustig dat het probleem zich nooit voor doet.
Ik lees op het forum koppelomvormer, brein en totale revisie.
Ik heb de pest aan half werk maar onnodig geld uitgeven zit me ook niet ect lekker.
Wat is wijsheid?