In mijn V70III 2,4D met een 6 traps automaat van 2009 heb ik sinds een aantal weken een lichte trilling tussen de +/- 70 en 95 kmh. Echter werd het de laatste week erger. Ik weet dat er een ashoes kapot is en die wordt a.s. dinsdag vervangen door een originele ashoes. De aftermarkt ashoezen houden het blijkbaar niet lang uit. Toen ik de auto 2 maanden terug kocht, hebben ze de ashoes ook al vervangen. Ik bracht die trilling in verband met de kapotte ashoes. de laatste week begint de auto echt te schudden, maar alleen als ik gas geef. Als ik de auto laat rollen merkt ik niets. Boven de 100kmh is het schudden weer weg. Het schudden is op dit moment zo extreem dat je zelfs enige angst krijgt om door te rijden. Ik ben zelf redelijk technisch en probeer te redeneren waar dit vandaan zou kunnen komen. de winterbanden zijn gebalanceerd, de lagers hebben geen merkbare speling en de stuurstangen hebben ook geen merkbare speling als de auto op de brug staat. tevens merk is een raar gevoel bij het sturen. ik heb in andere forum topics gelezen dat dit weer te maken kan hebben met een vervuilt stuurhuis. Ik was toch al van plan een powerflush en stuurhuisflush uit te laten voeren. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Gr. Maarten
Gr. Maarten