Quote
Michiel, bij Technotrans zeggen ze door een ruimer wordende cilinder en zuigerveren die niet verder mee rekken. uiteindelijk gaan ze olie door laten naar boven, te zien aan de lichter wordende randen bovenop de zuigers.
Zijn die cilinders dan gemaakt van zo een zwak materiaal dat deze dermate uitslijten?
Mijn 2.4 non turbo heeft er nu 417.000 km op staan en verbruikt letterlijk nog geen druppel olie.
Zou het gebruik van LPG als brandstof (hetere verbranding) hierop van invloed kunnen zijn?
Denk dat je het beste inderdaad kan gaan zoeken naar een ruilblok icm met een versnellingsbak die zo weinig mogelijk hebben gelopen. Dat lijkt mij financieel ook het meeste interessante. Want een dermate versleten blok nog nieuw leven in proberen te blazen kost A. heel veel geld, B. heel veel tijd en werk en C. het is dan uiteindelijk nog maar afwachten wat het eindresultaat zal zijn.
Dit verhaal is voor mij persoonlijk wel weer een bewijs dat je eigenlijk nooit te veel geld moet steken in een stokoude auto tenzij het natuurlijk één of andere zeldzame Ferrari. Lambo of Alpina BMW is. Als nieuw krijg je ze toch niet meer, hoeveel je er ook in investeert, het blijft altijd een oude bak. En gaat er iets flink mis zoals in dit geval dan zit je flink met de gebakken peren en een groot financieel verlies omdat je er al zoveel geld in stopte.
Gewoon oprijden, zo weinig mogelijk geld in steken en als hij het helemaal begeeft op de sloop er mee is mijn devies. Ook een Volvo is en blijft een wegwerp artikel zo blijkt maar weer.
Zo doe ik het ook met de mijne. Gewoon mee rijden en van genieten, af en toe nieuwe olie en filtertjes erop en als het een keer flink mis gaat, weg ermee en op naar een nieuwere auto.