Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 
 
 
 
 
eric27
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dedemsvaart
Leeftijd: 61
Homepage: autorijschooletimm…
Berichten: 515
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 10.04.2024 - 19:48  ·  #166
Iemand enig idee wat de kosten zijn voor het vervangen van de olie schraapveren?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3343
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 10.04.2024 - 20:54  ·  #167
Als je dat laat doen bedoel je?
Ik zou het niet weten, maar 1000 euro voor een ander blok is vast goedkoper. Naast de zuigerveren zit je ook met nieuwe drijfstanglagers of krukaslagers, hoe heten die dingen?
Als leek ben je er een paar dagen mee bezig denk ik als je er de tijd voor neemt, als je het laat doen een dag? 8 keer uurloon a eurotje of 100 per uur.
Ik denk duur geintje hoor.
Kan de onderdelen zo gauw ook niet vinden voor een S60/V70 op internet, ja bij AliExpres.
Knoem
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 40
Berichten: 126
Geregistreerd: 01 / 2023
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 10.04.2024 - 21:16  ·  #168
Mooi dat je eerlijk advies hebt gekregen. Je moet je afvragen waar dit ophoud. Als echt voor de hobby is kun je er over denken om een motorswap te doen. Maar ook dat gaat je aanzienlijk geld en tijd kosten en wat is het volgende?

Mijn v70 heeft vorigjaar zijn termijn behaald met wat ik er mee wilde doen, 5 jaar. Vervolgens had ik nog geld over van wat ik opzij had gezet voor onderhoud. De onderhoudskosten waren over die periode dus lager dan waar ik rekening mee had gehouden. Dat heb ik er vervolgens ingestopt om er toch mee door te rijden. Best nog wat geld maar hij is beter dan ooit. Als ik morgen pannen heb en de kosten om het te fixen bedragen meer dan ik voor onderhoud heb staan dan gaat die er alsnog uit. En ja dat zou dan ook zuur zijn. Maar het blijft een gokje. Maar mischien rol ik nu nog gewoon drie jaar binnen budget door.
Ja zo hebben we allemaal een tactiek om hier mee om te gaan. Het is en blijft een auto en die kosten gewoon geld.

Succes met je besluit, die kan jij alleen maken
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1695
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 10.04.2024 - 23:01  ·  #169
Kijk Jeroen,

DIT ie ook een optie 😎

Ik zet m zeer zeker nog wel een keer voor de deur want veel mooier dat zoiets is er gewoon niet maar misschien jij nu al 😄

https://youtu.be/fCdvFFo60OQ?si=K4uS726cs611JAMK
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3343
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 11.04.2024 - 15:04  ·  #170
Dat is geen auto voor een buschauffeur haha.

Ga zondag naar deze motor kijken:
https://www.marktplaats.nl/v/a…5-rica-ecu

Endoscoop mee om de zuigers te bekijken, anders nog iets bijzonders waar je op moet letten bij een motor?
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1695
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 11.04.2024 - 19:52  ·  #171
Tsja, een blok op palet is mi altijd een beetje een gok en geloven op blauwe ogen.
Hoop dat het niet te duur is en het goed gaat 👍
meijer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 505
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 12.04.2024 - 00:11  ·  #172
Hallo jeroen

Als je toch de cilinders en kleppen wil bekijken doen dan ook een compressie test neem dan een accu en start kabels mee.

Maar als er geen olie opzit kan het niet.

Groeten BUM
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 795
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 12.04.2024 - 09:28  ·  #173
Hopelijk is het blok niet schoongemaakt, dan kun je zien of het vol met olie zit aan de buitenkant, of dat er mayonaise onder de vuldop van de olie of aan de peilstok zit. Heldere koelvloeistof zegt ook iets, of het expansievat is bruin vettig van binnen.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3343
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 12.04.2024 - 10:36  ·  #174
Schoonmaken kan natuurlijk maar echte olievlekken haal je zomaar niet weg, dat blijf je wel zien. Tenminste als ik dat doe wel..

Compressietest is niet eens zo'n gek idee eigenlijk.
De motor draait toch gewoon als je 12V op de startmotor zet? Daar is verder geen elektronica voor nodig mag ik hopen?
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1695
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 12.04.2024 - 10:44  ·  #175
Koelsysteem is er af toch ?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3343
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 12.04.2024 - 13:27  ·  #176
Jawel, maar hij draait een paar rondjes.
Koeling kan misschien wel maar hij heeft ook geen olie bovenin... dus laar maar dan
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4254
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 12.04.2024 - 16:00  ·  #177
'Een paar rondjes' x5 om elke cilinder te testen, dat zou ik niet doen zonder olie, zeker niet als je dat blok daarna mee naar huis wilt nemen. Koeling zal nog wel gaan voor die paar rondjes als er geen verbranding is, maar zonder olie zou ik niet doen.
ErikB1971
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: zoetermeer
Leeftijd: 53
Berichten: 134
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 14.04.2024 - 16:06  ·  #178
excuses voor het kapen van dit topic, als het niet op prijs gesteld wordt dat delete ik gewoon weer, maar ik heb echt EXACT dezelfde situatie met mijn Volvo. Iet smeer dan 3 ton op de teller, 2.4T blok, vorig week LPG in aan het zetten. De motor liep een beetje onrustig, wat zwabberend toerental, dus gasklephuis revisie stond op mijn lijstje, ik accelereer uit bij een rotonde en: hup: nog maar 4 cilinders die meedoen. De LPG inbouwer heeft er even naar gekeken en gaf aan dat hij de bobines gewoon allemaal zou vervangen (wat mij betreft prima, ik ga er toch nog 4 jaar en twee ton mee rijden, dan zijn ze toch een keer aan de beurt.
Maar na het lezen van dit topic dacht ik toch..nou.... misschien eerst even goed checken. Nu staat er naast mijn huidige V70 ook nog mijn oude V70 2,4 zonder T. Zijn dat dezelfde bobines? en zou het een goeie check zijn om de 5 van mijn oude even te proberen in de nieuwe? Of zeggen jullie sowieso: eerst compressie meten en even erin kijken? Of zijn de bobines niet verwisselbaar? Dank alvast voor de hulp, om het topic niet te vervuilen mag het ook in een PB natuurlijk....
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1695
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 14.04.2024 - 16:20  ·  #179
Op basis van wat zou je lpg man die bobines allemaal vervangen ? Had hij daar een onderbouwing voor of was het meer van” ik heb geen flauw idee dus probeer maar wat “?
ErikB1971
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: zoetermeer
Leeftijd: 53
Berichten: 134
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 14.04.2024 - 16:25  ·  #180
Ik kan natuurlijk niet in zijn hoofd kijken, maar hij zei: de komende twee jaar zijn ze als je 50.00 per jaar gaat rijden, waarschijnlijk toch allemaal een keer aan de beurt, en je auto loopt nu zowel op gas als op lpg op 4 cilinders, dus het kan bijna niet anders dan je bobine zijn" . Mijn indruk van hem nav de LPG inbouw is dat hij wel iemand is die het goed meent, en in ieder geval in zijn vakgebied weet waar hij het over heeft, ook gezien de aanbevelingen van hem op dit forum. Maar wat mij betreft hebben w e het iets meer over mijn auto of de auto van het topic ipv dat we gaan speculeren over de kennis van deze meneer.. daar weten we allemaal eigenlijk te weinig van.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0