Dat stukje is ook gebroken, baal ik ook van. Die vork van de Volvo dealer had hem zo los, maar dat gebeuk met de beitel heeft de behuizing al gesloopt.
Misschien gaat het nog goed hoor maar het ziet er niet zo mooi uit.
Heb de bak van donorblok los gemaakt vanmiddag. Omvormer bleef achter met het vliegwiel, daardoor wat olie er uit gelopen.
Bij mijn eigen blok dus even goed op letten dat die mee komt met de automaat.
Jeroen, begin eerst gewoon met een vijltje de buitenzijde vlak te vijlen.
Daarna de keerring eruit en het geheel goed schoonmaken.
Pas dan weet je wat je hebt, probeer jezelf niet gek te maken...
What if senarios zijn er genoeg, persoonlijk denk ik dat het wat verschoven materiaal is.
Dat is zo Johan, er komt gewoon even meer op me af dan ik verwacht had. Of er komt steeds meer bij moet ik zeggen.
Ik lig er nog niet helemaal wakker van maar ik begin nu wel druk te voelen.
Net even een rondje Veendam gedaan.
Vaste garage: gewoon laten zitten en hopen dat het goed gaat, vooral afblijven als hij niet lekt. En anders kan je er zo bij als het toch fout gaat. Ja dat klopt ook, wiel er af, as er uit en je hebt in principe redelijke toegang.
Technotrans: Dremel er over, scheurtje even open schuren, Locktite 3455 aluminium epoxy er op, netjes maken, nieuwe keerring.
Volvo dealer: mja mja... daar bestaat wel kneedbaar aluminium voor, nieuwe keerring er in en moet lukken maar blijft gokken.
Been autoschade: oplappen van een defect, ga maar op zoek naar een andere bak.
Hij is nu mooi droog, na een week. Maar goed, hij staat nu gewoon op de grond en doet niks. Wat gebeurd er na 100 km rijden?
Het lijkt mij ook oppervlakkig, dat kleine losse deeltje loopt voor zo ver ik kan zien tot net onder de keerring.
Dat zweet rondom de keerring was al zo voordat het blok uit de auto kwam.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Keerring er uit halen en kijken hoe de zitting is. Als die mooi strak en rond is, zou ik me geen zorgen maken.
De rest van het beschadigde aluminium wat in de weg zit weghalen en gewoon proberen. Een nieuwe bak kan altijd nog.
Tussendoor nog de hond van schoonvader laten inslapen vorige week. Hij heeft vader, moeder en dochter, ik heb zoon, en we hebben nog een mechelaar die geen familie is. 5 honden, nu nog 4.
Ging ineens heel slecht, kanker gevonden, niet meer te redden, zat overal al. Dierenarts zou langs komen voor inslapen, maar ging te slecht dus we moesten daar heen met de hond. Op die koude steriele vloer op een kleedje, 2 prikjes en klaar. Op een karretje naar de achterdeur gerold, in de auto en naar huis. Gat achterin de tuin, Anouk er in, zand er over. 4 honden er bij om afscheid te nemen. Trieste bedoeling, heeft me veel tranan van liefde gekost, en nog.
Moeder op de bank, zoon zit er naast.
Meisje werd maar 7 jaar, maar ze is nu vrij. Het is beter zo.
En ook soort van goed nieuws. Ik heb een Cowon J3 flac speler, al 13 jaar 35 uur per week, en die is ook gewoon op.
Cowon is kapot gemaakt door corona maatregelen, dus mijn zoektocht naar een R2 loopt steeds dood, ze worden niet meer gemaakt. Ik gebruik dat ding om medische redenen dus dat is gelukkig weer een zorg minder want ik moet het nu doen met mijn telefoon en geluid en bediening is echt bagger en geeft stress.
Net een tip gekregen dat er in Japan een Cowon R2 te koop was, direct besteld en die is als het goed in onderweg.
Om maar even met wat anders dan de auto bezig te zijn zeg maar...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bak van de donor motor afgeschroefd en aan de kant gelegd. Vandaag de bak van mijn blok gehaald en op de donor geschroefd.
Probleem was dat de donor bak een gewone automaat is, en in mijn S60 zit een geartronic.
Ik laat de aandrijfas keerring eerst zo, kijken wat hij gaat doen.
Keerringen van de krukas kan ik nu mooi bij, krijg ook steeds het advies van Adriaan om ze te vervangen nu. Maar eerlijk gezegd zie ik daar nu een beetje tegenop. Je zal zien dat er weer iets mis gaat (kan he) en extra werk geeft, weer extra onderdelen en kosten en tijd. Gewoon nu geen zin in. Vliegwiel zijde is op beide motoren mooi droog, distributiezijde van beide blokken wel wat zweet maar niet overdreven in mijn amateur ogen. Dus ik laat het hier bij nu, de auto moet ook een keer weer klaar.
Carterventilatie is nieuw, zonet gemonteerd. Morgen even nieuwe distributie set met waterpomp er op, en een pakking voor thermostaathuis halen bij de dealer. En op de 6 torx boutjes van de omvormer moet loctite, de rode? Zit nu ook wat roods op die boutjes.
Het begint weer ergens op te lijken. Ik moest even afstand of pauze nemen, zat op zo'n dood punt of zo. Maar kan er nu weer tegen aan.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Goed bezig Jeroen
Loctite 243 is prima genoeg daarvoor. Wel de koppelomvormer van de geartronic gebruikt? Ik weet niet of er verschil in zit maar zal me niet verbazen
Snap dat je er ook wel weer eens klaar mee bent
Succes nog eventjes