Kun je de injectoren omwisselen?
Hoe deze er uit ziet is voor mij ook nieuw
Naar wat bougie plaatjes gekeken te hebben zou het zo maar eens kunnen zijn dat er te weinig brandsof ingespoten wordt
Die heb ik gemeten maar ik denk niet dat dat setje helemaal goed zijn werk deed.
Heb nog een andere meter liggen van Frank, moet ik nog een keer doen maar moet daar even de tijd voor nemen.
Injector verwisselen kan ik morgen wel even proberen als dat niet te veel werk is.
Zuigerveren "schoonmaken" kan je proberen door een scheut ATF aan de olie toe te voegen en de motor warm te laten worden.
Daarna olie aftappen en filter vervangen.
Let wel, je maakt zo ook ander vuil los waardoor keerringen kunnen gaan lekken.
Weet je zeker dat je überhaupt een vonk krijgt bij cilinder 4?
Ook al lijkt er niet te mankeren aan de kabel naar de bobine toe, toch zou er ergens een breuk in kunnen zitten.
Bougie testen door hem eruit te halen, iemand de motor laten starten en kijken of hij vonkt?
Dat is de kortste klap denk ik? Dikke handschoenen aan of valt dat mee?
Quote door The Demon
Quote door Jeroen
Ach, onze overleden Dirk?
Ja, die!
Als er één was die verstand van Volvo's had, was hij het.
Ja dat is zo. Hij heeft mij jaren geleden nog geholpen met de D5 die ik toen had. Blijft zonde dat die man er niet meer is.
want dit ziet er idd uit als inwendige problemen, eerst maar eens compressie meten idd.
tsjonge jonge jij mag niet rusten..
Nee niet echt, dit is wel een probleemkindje hoor.
Maar die flushes van dit en dat... Heb nu 2 keer de automaat laten spoelen, merk geen verbetering. Stuurhuis van de V70 is daar ook geflushed, hielp niets. Met de D5 toen een air intake gedaan, merkte helemaal niks.
Die waterstof reiniging heb ik wel eens over gelezen, maar ik twijfel.
Als de bobine niet aangestuurd wordt, dan heb je ook geen vonk.
Meten is weten, dus de bougie even buiten de cilinder tegen een massa aanleggen. Ik zou hem niet perse vasthouden.
En dan is er nog de injector...LPG, dan heb je er twee, toch? 1 voor LPG en 1 voor benzine?
Merk je verschil tussen benzine en LPG?
Die gaan echt niet tegelijk stuk, maar ze worden wel beiden aangestuurd door hetzelfde signaal.
Ook hiervoor geldt: meten is weten.
Persoonlijk geloof ik niet echt dat er geen ontbranding is door een plakkende zuigerveer.
Dan moet er naar mijn beleving meer mis zijn (gat in de zuiger ofzo)
Zoals altijd: brandstof + compressie + vonk = ontbranding
.