Snap dat je het beu bent maar...
Dat laatste stukje is peanuts in vergelijk wat je tot nu toe voor elkaar gekregen hebt.
En als ik goed meegelezen heb, heb je in de omgeving kennis genoeg zitten die je dat laatste stukje kunnen helpen.
Frank heeft al eens eerder gedreigd langs te komen, toen ging de auto ineens meewerken
maar dit kon hem wel eens zijn. Met een beetje geluk kan ik daar van onderaf nog goed bij morgen.
Dan hoop ik toch niet dat de rook van de turbo ook iets elektrisch was omdat hij natuurlijk massa gaat zoeken.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Snap dat je het beu bent maar...
Dat laatste stukje is peanuts in vergelijk wat je tot nu toe voor elkaar gekregen hebt.
En als ik goed meegelezen heb, heb je in de omgeving kennis genoeg zitten die je dat laatste stukje kunnen helpen.
Ja, 90 graden draaien en ze passen ineens wel... tjongejonge
Best handig zo'n forum!
Zet hem op Jeroen!
Het zijn de laatste puntjes op de i.
Er is zoveel los geweest. Er ligt vast nog ergens een kabel los of een slangklem nog niet vast, maar als je ziet hoe dicht je al bij de eindstreep bent van deze monsterklus...
Dat bij de eerste start de turbo rookt maar ook het uitlaatspruitstuk en uitlaat is normaal.
Je hebt met vette vingers overal aan gezeten en dat geeft rook.
Kabeltjes die roken is iets heel anders....
Denk dat die onderste massa het verschil maakt.
Hij loopt nu mooi, op benzine en lpg. Massakabel onderin vast gemaakt en ook nog eentje vergeten bij de bobines zag ik.
Maar de rook bij de turbo blijft. Ga hem straks lang laten draaien of even stukje rijden, maar hij is geschorst.
Goed bezig Jeroen
Is het je eigen turbo of van het donor blok.
Kan uitlaat gas zijn, had ergens gelezen dat je er geen pakking tussen had?
En het kan ook olie of kruipolie wat op de turbo komt door het sleutelen maar ook dat los je wel weer op
Hoi Jeroen, ik las dat je twijfelde of er een pakking tussen turbo en kat moet zitten, weet niet of je er nu eentje gemonteerd hebt maar volgens mijn ervaring moet er zeker eentje tussen, ook in vida te vinden:
tot chassis -424499 is dat 8642449, vanaf -425000 is dat 30650969.
Verder: supergoed bezig!
Oh ik had juist opgezocht in VIda en vanaf een bepaald chassis nummer was er geen onderdeelnummer meer voor. Er kwam ook geen pakking uit bij mijn motor.
Auto is weer uit de schorsing en in de verzekering (tenminste, ik heb gemeld dat hij er weer in kan, dan ben je in principe vanaf dat moment ook verzekerd toch?).
Net een km of 30 gereden, eigenlijk niks aan de hand. De remmen slijten een beetje maar dat gaat wel weer over, ik heb voor mijn doen al veel geremd die 30 km.
Verder wel rustig gereden, alleen vlak bij huis even in 4 lock-up het gas redelijk ingetrapt richting 0,3 bar en direct bestraft. Slangenklem van de turbo naar turbobuis richting intercooler schoot los, buis er af, laaddruk weg, luchtdruk knal, ik had het direct door. Buis eerst weer terug gedrukt en naar huis gereden. Daar moet even een andere klem op want deze is er klaar mee.
Ook geen rook meer gezien toen ik die buis terug duwde.
Gefeliciteerd met hoe ver je gekomen bent, en hoe snel, bij mij zou zo'n project oneindig aanslepen vrees ik. Goed idee om hem bij je broer op de oprit te zetten, mooie stok achter de deur
De slangklem van die tubrobuis zit vast in het rubber, die kan ik gewoon los breken toch? Het schroefdraad loopt dol en trek de klem niet meer strakker aan.
Dan een normale klem er omheen, desnoods met dat mooie binnenstuk van de originele klem er weer tussen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).