Ik kreeg in deze topic alleen een foto te zien van het Volvoforum in de post van die azijnzeiker maar nu onder weer een andere naam...
Vermoed dat deze nu ook gedelete is door de forumbeheerders.
We hebben hier regels, niet veel, maar we hebben ze.
Als die niet gerespecteerd worden, (ook niet naar de leden,) dan heeft dit consequenties.
Dit doen we liever niet, maar soms laat men ons helaas geen keuze.
Dan is me nu wel duidelijk wat hier gebeurd is.
Iemand stuurt leden PB's met het verhaal dat mijn slechte S60 gestrand is in Noorwegen voordat ik het verhaal hier zelf kon delen.
Vandaag van Skanevik naar Forsand gereden, 200 km.
Aanhanger met mijn motor er op, samen een dikke 600 kg. Debbie en Rinesh reden op hun motor achter mij aan.
Ik had ook wel op de motor gewild maar ja, die auto moest ook mee.
Verwarming op standje sambal om warmte uit de motor te trekken, berg op in lage versnelling dus vrij hoog in toeren en dus ook meer koeling door hogere circulatie door de waterpomp, maar niet op de koppelomvormer want dat geeft weer hoge ATF temperaturen.
koelwater werd niet warmer dan 91 graden dus het ging gewoon perfect kan ik wel zeggen.
Vanavond nog even naar de overkant van Preikestolen gereden zonder aanhanger, maar dat was echt wel veel omhoog rijden in 1e en 2e versnelling. ATF naar bijna 100 graden, koelwater tikte eventjes 105 aan. Terug naar beneden 'maar' 73 graden.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dit gebeurt vaker als je in berg gebied rijdt
Dan gooit hij het eruit door de hoogte
En natuurlijk wordt hij dan warmer
Maar niet zo dat het extreem is
Beetje bijvullen en gaan
Zonde als je hm weg zou doen
Dat is eigenlijk een vreemde (maar niet erg), zou de thermostaat niet helemaal lekker zijn?
Verder echt perfect Jeroen en dan die prachtige plaatjes erbij, smullen hoor
Nee want de verwarming bleef wel gewoon door gaan op de hoogste stand, maar de motor deed niets behalve meelopen om wat af te remmen bij het afdalen, geen verbranding dus.
En dan zie je op de CFE echt de graden er af tikken.
Bij omhoog rijden is de turbodruk ook iets van 0,20 tot 0,30 bar, dan laat ik hem zo'n 3000 toeren draaien, op sommige stukken ook wel 5 minuten achter elkaar.
De max van dit blok zit ergens rond 0,55 bar. Dus wel serieus werken, en dat geeft zoveel warmte.