Gisteren wel vroeg pissen, wekker ging om 4:30. Geen tijden voor een blanke riep ik, en vanuit de andere kamer schreeuwde onze Surinamer 'ook niet voor een zwarte!'
7:30 de volledig bepakte S60, en 3 brommers op de aanhanger á 962 kg, de mooi vlakke rijplank van de boot op, niets geraakt deze keer. Fjord FSTR, een catamaran van 110 meter die je in 2h15 naar de overkant vaart. De heenweg was een normale boot, bijna 4 uur duurt dat.
Tijdens de overtocht hoor je op de autodekken veel alarmen af gaan, geluidsisolatie van die normale boot was beter.
In Denemarken van de boot af, zo de regen in. In één stuk door naar de Duitse grens, onderweg even wat benzine tanken, want op LPG heeft de auto niet veel gereden in Noorwegen. Alleen de stukjes zonder aanhanger.
Bij de grensovergang stond de Polizei alles te bekijken, en zo'n S60 met de kont op de grond wordt er natuurlijk uit gevist.
Die is te zwaar! riepen ze al vrij snel. Rijbewijzen, kentekenkaart van auto, motoren en aanhanger erbij. Die laatste lag dus nog thuis. Alles bij elkaar gezocht en klaar gelegd, en net dat pasje gewoon vergeten. Ja dom...
Collega met de weegbrug(jes) was nog bezig met 2 andere auto's en we hebben 5 kwartier gewacht tot wij gewogen konden worden.
2 van die weegschalen voor de aanhanger wielen, 4 matjes onder de wielen van de auto. 962 kg voor de aanhanger dus, ja te zwaar zie je wel! Ik dacht dat ze de aanhanger wel hadden nagetrokken maar blijkbaar dus niet, want ik zei dit is geen 750 kg aanhanger, hij mag 1300 hebben. Toen keken ze pas op het typeplaatje, ja 1300 kg.
ooh oke, dan is er niets aan de hand.. fijne dag nog! Ja danke, wtf sta je daar te wachten in de brandende zon terwijl je graag naar huis wil. Maar goed daar kwamen we dus goed vanaf. Wij gingen al uit van nog een dikke boete, motoren er af en zo verder rijden.
Vanaf Denemarken is het trouwens vrij vlak, dus lekker de airco aan. Zie foto:
Coolant Temp 89 graden
Tranmision Temp 96 graden
Snelheid 90 km/u
Olie temp 112 graden
Turbodruk 0,10 bar (dat was voor mij ook de indicator voor de kracht die de motor moet leveren, en dus de rijstijl of snelheid op aanpassen)
Gear 4
In Hamburg STAU voor de tunnel, en tussen Bremen en Oldenburg een afslag gemist want geen sticker 'niet met de chauffeur praten'.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).