Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 
 
 
 
 
The Demon
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 57
Berichten: 95
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 21.03.2024 - 20:01  ·  #106
Quote door Maartjinski

Als er niet aan gesleuteld wordt dan zal ie iig niet ouder worden.


Waarvan akte! 8-)
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 502
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 21.03.2024 - 20:02  ·  #107
Quote door The Demon

Quote door Maartjinski

Als er niet aan gesleuteld wordt dan zal ie iig niet ouder worden.


Waarvan akte! 8-)


:smilie_happy:
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 21.03.2024 - 20:40  ·  #108
Tja, ieder z'n eigen keuze natuurlijk.
In ieder geval woon ik gelukkig of misschien ook helaas in een nogal welvarende buurt waar men het niet echt op prijs stelt als je voor je huis op straat staat te sleutelen. Soms, als ik de auto voor de deur heb staan en doe de motorkap open om oliepeil te checken of ruitensproeiervloeistof bij te vullen dan kijken die buren me al raar aan. Zo van, hier daar heb je die sloper ook weer met z'n oude bak, daar staat ie weer met dat ding te prutsen. Mijn overbuurman rijdt in een splinternieuwe VW van 50 mille en heeft daarnaast een nieuwe camper van meer dan een ton voor de deur staan. Daarnaast een manager met een splinternieuwe Tesla en schuin tegenover een gezin met een V klasse en vrouwtje rijdt in een dikke Audi om maar een beeld te geven. Die stellen het echt niet op prijs als ze 's morgens vroeg uit hun raam kijken en zien daar een kerel een oude bak uit elkaar zitten te sleutelen. Dan heb je binnen no time de politie voor de deur staan. In ieder geval krijg je hele rare blikken toegeworpen.

Opel is een merk dat ik sowieso niet snel zou aanschaffen als ik een betrouwbare auto zoek. En nu al helemaal niet meer nu het toebehoort aan het Stellantis concern met hun purepech motortjes.
Ik zou dan toch eerder gaan voor wat Japans. Die dingen weten van geen ophouden en zijn niet dood te knuppelen. Deze week nog weer een Toyota Camry in klokje rond met 6 ton op de klok en werkelijk fenomenaal goede staat: https://www.youtube.com/watch?v=lJok1WNAimo
Die dingen zijn echt niet stuk te krijgen en dit merk maakt toch echt wel super degelijke en zeer betrouwbare auto's. Daar kan geen Volvo aan tippen.

Natuurlijk ga ik wel dit draadje blijven volgen want vind het best wel interessant hoe Jeroen deze motor gaat repareren met foto's en al erbij. Daar leren we met z'n allen ook weer wat van.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3343
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 21.03.2024 - 20:55  ·  #109
Gelukkig ben ik totaal niet gevoelig voor commentaar van de buren. Laat ze maar kijken en zeiken.
meijer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 505
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 21.03.2024 - 23:02  ·  #110
Hallo Jeroen

Mijn huidige volvo heb ik nu 9,5 jaar en 220 000 km gereden, heb de kop laten reviseren 10 uitlaatkleppen en beddinggen vervangen kosten ongeveer 2600 euro en de rest zelf gedaan.
Voor dat geld als bij betaling kun je geen betere volvo kopen van het zelfde type en bouw jaar met de gok dat ie stukken beter is.

Ik rij als 44 jaar volvo en ben nu met de derde bezig waar net de kop van is gereviseerd.
Jeroen als de klus geklaard is mag echt trots op je zelf zijn, praten is geen kunst maar doen dat is de kunst.

Groeten BUM
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 104
Berichten: 554
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 22.03.2024 - 08:25  ·  #111
Quote door meijer

Hallo Jeroen

Mijn huidige volvo heb ik nu 9,5 jaar en 220 000 km gereden, heb de kop laten reviseren 10 uitlaatkleppen en beddinggen vervangen kosten ongeveer 2600 euro en de rest zelf gedaan.
Voor dat geld als bij betaling kun je geen betere volvo kopen van het zelfde type en bouw jaar met de gok dat ie stukken beter is.

Ik rij als 44 jaar volvo en ben nu met de derde bezig waar net de kop van is gereviseerd.
Jeroen als de klus geklaard is mag echt trots op je zelf zijn, praten is geen kunst maar doen dat is de kunst.

Groeten BUM


Helemaal mee eens!


ook nog even ingaan op sleutelen in de straat; ik woon ook in een nette wijk en de buren rondom mij met hun nieuwe (dikke) Audi's, jaguar's en nog wat van dat spul vinden het alleen maar mooi als ik op een zaterdag of zondag weer eens onder de motorkap hang of onder de auto lig. De kinderen komen kijken en vragen wat ik aan het doen ben, wat dat onderdeeltje is etc., prachtig want zo leren ze nog iets anders dan voetballen of tiktok filmpjes bekijken. En van die buren met die dikke nieuwe bakken weet ik dat die auto's ook verre van foutloos zijn...
peter71
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 53
Berichten: 855
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 22.03.2024 - 18:59  ·  #112
Bij je lijstje mis nog iets Jeroen en dat is geduld. Met een beetje geduld en goed gereedschap kom je heel ver
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3343
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 22.03.2024 - 19:43  ·  #113
Quote door peter71
Bij je lijstje mis nog iets Jeroen en dat is geduld. Met een beetje geduld en goed gereedschap kom je heel ver


Ik kan gereedschap van Frank gebruiken, de zelf gelaste torx lat voor de multiriem, en een setje op het kleppendeksel gecontroleerd los en vast te schroeven.
De handleiding in Vida heeft het ook over iets om de nokkenassen te blokkeren om de poelie en VVT er af te schroeven.

Heb contact gehad met Ausma in Roden. Situatie uitgelegd en zij geven een indicatie van 1100 ex voor de koprevisie. Dat is wel een serieus bedrag.
Heb in Veendam wel gevraagd maar die jongen wist het niet. Ja ongeveer dit maar kan ook dat worden afhankelijk van zus en zo...

De auto is nu geschorst. Kost 29 euro, en de MRB 129 per maand. Had ik 2 weken geleden gelijk moeten doen maar ja, kop vol.

Komt toch meer werk achterweg dan ik dacht. Het sleutelen zelf vind ik heel leuk hoor, naar nu is het een geval van moeten en niet omdat ik het graag doe. Dat staat me een beetje tegen.

Geduld heb ik eigenlijk over het algemeen wel, maar...
In juni gaan we met z'n 3en naar Noorwegen. Aanhanger met 3 motoren achter de auto die kant op, en in Noorwegen de motor er af en touren.
Maar dan moet de S60 wel goed zijn.
Duurt nog 2 maanden maar toch, ik voel druk vanuit mezelf.
Dit klusje moet wel even goed gebeuren. En 'tijdelijk' een ander blok er in spookt ook door mijn hoofd.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5939
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 22.03.2024 - 20:25  ·  #114
Dat nokkenas blokeer tool zit in het zelfde setje Jeroen. komt goed.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5072
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 23.03.2024 - 08:25  ·  #115
Mod Brake.

Topic opgeschoond.
Heren hou hou het graag bij het topic.
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 502
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 23.03.2024 - 09:34  ·  #116
Ik heb zelf recent oa een kompleet gereviseerde kop van V70R^2 voor mijn project gekocht. Die was een stuk goedkoper dan €1100,-. 😉
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 65
Berichten: 2448
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 23.03.2024 - 09:48  ·  #117
Respect voor je geduld en lef Jeroen. Dat je dit probleem zelf probeert op te lossen.
Zelf op technisch gebied helaas 2 linkerhanden.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3343
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 23.03.2024 - 10:49  ·  #118
Nou, eerst zien dan geloven Willy haha.

Quote door Maartjinski
Ik heb zelf recent oa een kompleet gereviseerde kop van V70R^2 voor mijn project gekocht. Die was een stuk goedkoper dan €1100,-. 😉


Dat geloof ik ook wel maar ik weet niet of Adriaan dat nu heeft liggen en hij heeft het nogal druk momenteel ;)

Heb Doeke een bericht gestuurd over die B5244T5, maar zag hem op marktplaats staan gisteren.
3500 euro word me een beetje te gek.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3343
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 30.03.2024 - 18:26  ·  #119
Frank heeft de ex V70 van forumlid Groovedude. Motor ligt al een tijdje op de operatietafel om de schade te bekijken, D-riem is tijdens het rijden geknapt. Frank was benieuwd hoe dat er van binnen uit ziet, en ik ben benieuwd wat er bij komt kijken om de kop te lichten.
Dus op de fiets die kant op, ja weinig keuze momenteel.
Alles rondom de motor er af geschroefd, kleppendeksel er af, nokkenassen er uit.
Motor vast gebonden aan de tafel want tegen houden had geen zin, toen met een lang verlengstuk de 12 kopbouten los gekregen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3343
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Schuddende auto, motor houd in, lage toeren en vermogen

 · 
Posted: 30.03.2024 - 18:28  ·  #120
Foto's
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0