Schurend geluid achterportier V70N

Schurend geluid achterportier oplossing ?

Bertus
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Schurend geluid achterportier V70N

· 
Posted: 31.01.2017 - 18:58  ·  #1
Ik hoor en voel dat de achterportier van de volvo v70 N ( model 2001) niet meer lekker soepel loopt. Alles lekker in het vet gezet en met de spuitbus W40 goed ingespoten maar de portier loopt nog steeds niet lekker . Net of er iets anloopt en schuurt. Geen knakkend of tikkend geluid maar over de hele beweging ruw aanlopend . Had hetzelfde vorig jaar met andere portier en door vervangen van deurvanger opgelost. Wil nu toch weten of dit niet anders op te lossen is.
Iemand ?

Groet
Bertus
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Schurend geluid achterportier V70N

· 
Posted: 31.01.2017 - 20:04  ·  #2
Is het geluid aanwezig bij de hele handeling van het openen van de deur, of alleen op het eerste of laatste stukje?

Wat heb je precies gesmeerd en met welk soort vet?
Ufovolvo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2017 - 21:09  ·  #3
Als er (al) een kunststof deurvanger in zit is (proberen te) smeren met WD40 niet de oplossing, dat spul kan op sommige kunststoffen best agressief zijn. Ik vermoed dat er zand op vuil tussen is gekomen. Daarvan uitgaand zou ik de deurvanger eerst eens goed schoonmaken, dan met echt vet weer smeren. Overigens kunnen het ook de scharnieren zijn, daar is smeerolie vaak de oplossing.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 31.01.2017 - 23:18  ·  #4
Denk je een nieuwe deurvanger moet monteren. Ik herken het, dan is ie versleten. En smeren heeft dan geen zin meer.
Bertus
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 01.02.2017 - 13:10  ·  #5
De garage ( volvo dealer) heeft er " speciaal" veel vet ingespoten . Hielp vrijwel niet en daarna ( 2 weken erna) ben ik er nog eens met de W40 spuit doorgegaan. Ik heb het ook aan de andere kant gehad precies zo . Het schuren is tijdens de hele uitslag van het portier . Niet alleen aan begin of eind. Scharnieren zijn het niet.
Achterportieren zijn nooit veel gebruikt zou eerder iets door te weinig gebruik moeten zijn dan door slijtage

Groet
Bertus
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 01.02.2017 - 14:02  ·  #6
Herkenbaar, hier ook beide achterportieren, smeren van de scharnieren of de deurvanger met vet had geen zin.

Heb ermee leren leven, ik doe ze achter toch nooit open :D
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.02.2017 - 00:36  ·  #7
Ik had dit ook bij mijn vorige auto. Daar kwam dit door het 'stangetje' dat de standen van de deur aangeeft, dat loopt van de B-stijl de deur in. Als je de deur opent is er zeg maar bij half open zo'n punt waar de deur even door een zwaar punt moet om hem helemaal open te duwen. Dat komt doordat er een verdikking en een dalletje in dat stangetje zitten, en dat stangetje loopt door een soort klemmetje wat binnen in de deur zit. Door dat stangetje aan alle kanten in te vetten met smeervet (geen vaseline, dat bleef niet goed zitten) of een ander vet wat goed plakt, ging bij mij het knerpend geluid (gedurende een flinke tijd) weg. Idealiter het klemmetje ook insmeren maar daar kon ik bij die auto niet bij zonder demontage van de deurbekleding...leek ne wat teveel van het goede.
Anyhow, ik heb de Volvo niet bij de hand om te checken maar die zal ook wel zoiets hebben.
Het kwam wel zo weer terug gedurende een vakantie in het stoffige zuiden van Spanje, dus toen maar even extra smeren... zonnebrandcreme helpt niet tegen dat geluid heb ik - bij gebrek aan beter - ondervonden, Haha
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 02.02.2017 - 09:36  ·  #8
Ik heb de scharnieren en het 'stangetje' gisteren ingespoten met white grease. Tot nu toe is hij stil. Ook minder gekraak bij het nemen van een drempel lijkt het...

Selected quotes for multi-quoting:   0