Geachte forum leden,
Naast de V70 D5 My 2006 hebben we een S60 benzine 2.0 T MY 2005 met inmiddels 200.000km op de teller in januari 2012 gekocht uit de handel. Inmiddels zijn we 50.000km verder met continue "gedoe" met olie verbruik en onregelmatig lopen, niet vooruit te branden op de snelweg enz.
Ik ben bij verschillende monteurs geweest zelfs bij de volvo-specialist hier ergens in Gelderland, maar na 500,= werkloon verder geen oplossing.
Via Obbe van Volvotune leerde ik Martin kennen en zo kwam ik in Oldenzaal terecht.
MMTS staat voor Martin Motor en Transmissie Service die in Oldenzaal zijn werkplaats heeft.
Heeft ook Powerflush Twente onder zijn beheer.
De feiten:
Olieverbruik van 1 l op de 1000km!!!
Onregelmatig lopen, hoesten en proesten bij koude start. De nieuwe Lucht massa meter was reeds geplaatst door mij.. Toch nog steeds serieus vermogen verlies en continu wat inhoudend op kruissnelheid. Je voelde gewoon dat brandstof mengsel niet goed was..
Aangeland bij MMTS Martin in Oldenzaal:
De motorkap open....., diagnose......., wat gebrom van Martin dat er nog even goed gekeken moet worden......diagnose bevestigen met PC......
en Martin begint het spruitstuk los te sleutelen.
Ergens onderin bij de toevoer van de benzine is rechts onder het spruitstuk een nippel. Deze was helemaal vervuilt en voor 30% verstopt in de gaatjes van verneveling.
Vervolgens gasklep los en deze wordt schoongemaakt en een Air intake uitgevoerd.
Nou kost misschien wat....maar dan heb je ook wat!! DOEN!!
Die airtake bij benzine is een hele procedure van 60 minuten die de ingewanden van de motor compleet reinigt, zoals de zuigerveren die weer flexibel worden en alle aankoek van 250.000km rijden verdwijnt met reinigen op stationair toerental in de olie. Reinigingsmiddel BG wordt in de olie toegevoegd en draaien maar.
DAn.....Nieuwe olie en filter, toevoeging erbij.....deksel er op......, starten.
Wonder geschied, wat een verschik in lopen. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik de motorloop en ritme van de vijfcilinder bijna niet meer herken. Het loopt zoals het moet lopen. Mooi regelmatig, rustig....
Maar nog helemaal goed horen we het goed? Martin nogmaals in de diagnose
Tja de lamdasonde achter zou misschien niet goed zijn. Helemal zeker is Martin niet maar wel voor 95%. En we wille die S60 goed hebben.
Ok dan voor 120,= een lama sonde bestellen en als die gemonteerd is dan blijkt dat alle "bijgeluiden"" hoestjes en bibberen verdwenen zijn
Mijn vrouw is blij, eindelijk een auto die gewoon loopt en niet meer hoest en proest. Volvo loopt niet meer onregelmatig, olie verbruik nog niet beneden peil na 1900km( voorheen elke 1000 moest een liter erbij)
Kortom, naast dat Martin een monteur is die ik betitel als zeer vakkundig met een drang naar perfectie heb ik een garage voor totaal onderhoud gevonden!!:love:
Naast de V70 D5 My 2006 hebben we een S60 benzine 2.0 T MY 2005 met inmiddels 200.000km op de teller in januari 2012 gekocht uit de handel. Inmiddels zijn we 50.000km verder met continue "gedoe" met olie verbruik en onregelmatig lopen, niet vooruit te branden op de snelweg enz.
Ik ben bij verschillende monteurs geweest zelfs bij de volvo-specialist hier ergens in Gelderland, maar na 500,= werkloon verder geen oplossing.
Via Obbe van Volvotune leerde ik Martin kennen en zo kwam ik in Oldenzaal terecht.
MMTS staat voor Martin Motor en Transmissie Service die in Oldenzaal zijn werkplaats heeft.
Heeft ook Powerflush Twente onder zijn beheer.
De feiten:
Olieverbruik van 1 l op de 1000km!!!
Onregelmatig lopen, hoesten en proesten bij koude start. De nieuwe Lucht massa meter was reeds geplaatst door mij.. Toch nog steeds serieus vermogen verlies en continu wat inhoudend op kruissnelheid. Je voelde gewoon dat brandstof mengsel niet goed was..
Aangeland bij MMTS Martin in Oldenzaal:
De motorkap open....., diagnose......., wat gebrom van Martin dat er nog even goed gekeken moet worden......diagnose bevestigen met PC......
en Martin begint het spruitstuk los te sleutelen.
Ergens onderin bij de toevoer van de benzine is rechts onder het spruitstuk een nippel. Deze was helemaal vervuilt en voor 30% verstopt in de gaatjes van verneveling.
Vervolgens gasklep los en deze wordt schoongemaakt en een Air intake uitgevoerd.
Nou kost misschien wat....maar dan heb je ook wat!! DOEN!!
Die airtake bij benzine is een hele procedure van 60 minuten die de ingewanden van de motor compleet reinigt, zoals de zuigerveren die weer flexibel worden en alle aankoek van 250.000km rijden verdwijnt met reinigen op stationair toerental in de olie. Reinigingsmiddel BG wordt in de olie toegevoegd en draaien maar.
DAn.....Nieuwe olie en filter, toevoeging erbij.....deksel er op......, starten.
Wonder geschied, wat een verschik in lopen. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik de motorloop en ritme van de vijfcilinder bijna niet meer herken. Het loopt zoals het moet lopen. Mooi regelmatig, rustig....
Maar nog helemaal goed horen we het goed? Martin nogmaals in de diagnose
Tja de lamdasonde achter zou misschien niet goed zijn. Helemal zeker is Martin niet maar wel voor 95%. En we wille die S60 goed hebben.
Ok dan voor 120,= een lama sonde bestellen en als die gemonteerd is dan blijkt dat alle "bijgeluiden"" hoestjes en bibberen verdwenen zijn
Mijn vrouw is blij, eindelijk een auto die gewoon loopt en niet meer hoest en proest. Volvo loopt niet meer onregelmatig, olie verbruik nog niet beneden peil na 1900km( voorheen elke 1000 moest een liter erbij)
Kortom, naast dat Martin een monteur is die ik betitel als zeer vakkundig met een drang naar perfectie heb ik een garage voor totaal onderhoud gevonden!!:love: