Meningen verschillen hier nogal op het forum, de ene gaat voor een A-merk band de ander is tevreden over een B-merkband.
Deze band valt in de C-klasse, persoonlijk heb ik niet zoveel vertrouwen in een autoband die net iets duurder is dan mijn fietsband.
Op een mooie droge dag zal het allemaal wel mee vallen maar als het wegdek nat is of het regent flink dan laten dit soort banden het vaak afweten qua wegligging en al helemaal niet te spreken over de remweg.
Nogmaals persoonlijk, de band is het enige deel van de auto dat contact heeft met het wegdek en is verantwoordelijk voor een stuk veiligheid (afhankelijk van je rijstijl
). Bij een noodstop is het wel fijn als je auto op tijd stil staat en niet nog eens 10 meter verder doorslipt.
Aan jouw de keuze, we geven best veel geld uit aan onze Volvo's, besparen op zo'n belangrijk onderdeel vind ik (persoonlijk) jammer.
Hiermee wil ik niet zeggen dat je gelijk de duurste banden hoeft te kopen en zitten nog meer dan zat goede banden tussen de duurste en de goedkoopste maar sunny is wel de onderkant van de markt.
Maar nogmaals, dit os mijn persoonlijke mening en hecht veel waarde aan een goede band.