Shell VPower Euro

 
 
 
 
 
C30BlackStone
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 58
Berichten: 114
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Shell VPower Euro

 · 
Posted: 02.06.2015 - 20:47  ·  #1
Voor het eerst eens Shell VPower Euro getankt. Hmmmm, dat vindt ie wel smullen. Minder voor de portemonnee, maar ik heb toch wel sterk het vermoeden dat de motor met deze brandstof beter 'loopt'.............
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1936
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Shell VPower Euro

 · 
Posted: 02.06.2015 - 20:55  ·  #2
is een test gedaan laatst dacht de anwb .
Blijkt 95 te zijn met wat toevoegingen , zoals ik het artikel las is het weggegooid geld en kun je bv beter 98 tanken bij bv de Tango .
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Shell VPower Euro

 · 
Posted: 02.06.2015 - 21:41  ·  #3
Ja viel me laatst bij de pomp ook op! We wilden voor de BMW per sé 98 hebben omdat daar geen 5% bio-gedoe in zit en de auto wat langer staat. Nou ja, wij waren voornemens om naar de BP te gaan, maar de Shell was dichterbij en toen bleek dat er geen 98 meer leverbaar is... Enige wat ze hadden is 95 VPower, en ja zo heet goedje ook :devil:
Kun je nog beter BP 98 Ultimate tanken, wat we ook hadden gewild. Vroeger was VPower 100...
Ik vind het maar oplichterij, erg duur voor wat je krijgt.
Echt lekkere brandstof is de Aral Utlimate 102, kost wat, maar dan krijg je ook wel brandstof waarvan de auto merkbaar stukken beter loopt! :yes:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39894
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Shell VPower Euro

 · 
Posted: 02.06.2015 - 23:00  ·  #4
Quote door C30BlackStone

Voor het eerst eens Shell VPower Euro getankt. Hmmmm, dat vindt ie wel smullen. Minder voor de portemonnee, maar ik heb toch wel sterk het vermoeden dat de motor met deze brandstof beter 'loopt'.............


Hier dezelfde ervaring.
Heb meerdere merken en soorten geprobeerd, maar kom er telkens op terug.
Alleen op Aral 102 loopt hij nog mooier.
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Shell VPower Euro

 · 
Posted: 03.06.2015 - 14:21  ·  #5
Heb nadat ik bij MMTS een diesel cleaner heb toegevoegd een aantal keer V power Diesel getankt maar ben wel van mening dat hij er rustiger op draait.
Ben zeker niet van plan het altijd te tanken maar zo nu en dan een tankje tussendoor .. baat het niet schaad het niet toch..helemaal een wassen neus zal het toch echt niet zijn.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1936
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Shell VPower Euro

 · 
Posted: 03.06.2015 - 19:12  ·  #6
Testen tonen aan dat het geen meerwaarde heeft , is er natuurlijk wel een dingetje waar ze geen rekening mee houden , en dat zou dan zijn dat er minder vervuiling optreed aan motor , en je dan weer kunt uitsparen reinigen , test was wel zeer negatief over alle geclaimde verbetering door het tanken van deze brandstoffen .

Ik het ook wel is uitgeprobeerd en meende ook dat de auto vooral iets mooier stationair liep , maar probleem was dat die auto 98 moet hebben en daar voldoet de vpower niet aan met resultaat dat de klopsensoren hun werk doen en de ontsteking verlaten , het heeft dus duidelijk niet de klopvastheid van 98 en dat is nu net waar je misschien wat winst kunt halen in power en verbruik .

Behalve dus de waarschijnlijk reinigende werking houdt het een beetje op , ga je er af en toe toch een cleaner in gooien dan is het denk een beetje duur betaald die vpower en andere varianten en merken , wel goede marketing .
RBR
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 153
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Shell VPower Euro

 · 
Posted: 03.06.2015 - 19:29  ·  #7
V-power is 'officieel' volgens Shell RON 97. In nederland mag alleen 95 of 98 (of 102) worden verkocht.
Shell mag V-power dus niet als 98 verkopen omdat het RON getal te laag is, dus noemen ze het gewoon V-power.
Ik weet in ieder geval wel dat mijn T5 er altijd goed op loopt, geen merkbaar verschil met BP Ultimate 98.

Volgens mij heb je in Duitsland dan weer V-power 98 en V-power 102?
StephanD
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Shell VPower Euro

 · 
Posted: 03.06.2015 - 23:29  ·  #8
In Spanje en in Luxemburg heb ik V-power 98 getankt, in Duitsland V-power 100.
Ik begrijp dan ook niet waarom Shell in Nederland dan geen 98 of 100 voor de V-power gebruikt.
Het schijnt dat alles hier uit dezelfde tankwagen komt maar dat ze er dan op het tankstation een toevoeging in doen.

Ik tank hier dan ook nooit V-power maar altijd BP Ultimate 98 met de T5.
Met de V40 tank ik wel V-power, omdat ik denk dat de motor er met de korte stadsritjes minder door vervuild.
Wim B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Denekamp
Leeftijd: 61
Berichten: 30
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Shell VPower Euro

 · 
Posted: 04.06.2015 - 08:21  ·  #9
Tank nu ook 98. De motor loopt veel beter en rustiger. Reageert ook beter op het gaspedaal. Dus voor een kleine 3 euroootjes per tank is dat wel te doen (biertje minder in de week!!)
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 37
Berichten: 2071
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Shell VPower Euro

 · 
Posted: 28.07.2015 - 12:18  ·  #10
Nederland kent geen hele grote verschillen in brandstofkwaliteit, wel zijn de "premium" brandstoffen beter dan de standaard 95.

Zowel qua effiecientie als performance en souplesse zitten er merkbare verschillen tussen de diverse soorten.

Bewezen en getest weet ik dat de verschillen vrij vors kunnen zijn (enkel op turbo motoren), op mijn wagens met tune komt een 2.3t met euro 95 soms 30pk lager uit ten opzichte van de andere brandstoffen.

Mijn absolute nummer 1 favoriet is de "competition 102" van firezone, met 102 octaangetal. Dan hebben we in nederland nog de Gulf (challenger meen ik), met octaangetal 100.

Kan ik beide niet vinden, wat geregeld gebeurd aangezien er slechts een handjevol in de randstad zitten, dan kies ik voor BP ultimate 98, zuivere brandstof en toch nog een octaangetal van 98.

Shell V-power vind ik dan weer een beetje karig, ergens tussen 95 en 98 in..
DinanT5
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Leeftijd: 51
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: Shell VPower Euro

 · 
Posted: 28.07.2015 - 12:27  ·  #11
Quote door RBR
Volgens mij heb je in Duitsland dan weer V-power 98 en V-power 102?
In Duitsland is Shell V-power 100 octaan.
Aral heeft Ultimate102, die is 102 octaan. (en dan nog steeds goedkoper dan de euro95 hier in Nederland ... )
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39894
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Shell VPower Euro

 · 
Posted: 28.07.2015 - 18:11  ·  #12
Quote door DinanT5

In Duitsland is Shell V-power 100 octaan.


Ik kwam in Zuid Duitsland een 103 versie tegen van deze.
Wist niet eens dat die bestond.
steven v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Leersum
Berichten: 444
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Shell VPower Euro

 · 
Posted: 10.08.2015 - 16:09  ·  #13
Wie kan mij uitleggen wat klopvastheid te maken heeft met vermogen en of koppel? En waar komt efficientie kijken?

Ik tank zelf v power, omdat ik meen via de boardcomputer een verschil in gemiddeld gebruik zie. Dat stond steevast op 10,1 en ging steevast naar 9,8.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 37
Berichten: 2071
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Shell VPower Euro

 · 
Posted: 10.08.2015 - 17:56  ·  #14
De ontsteking kan vroeger gezet worden, wanneer zoals bij onze volvo de computer leert/ziet dat er een klopvastere brandstof inzit dan regeld die dat automatisch af.

Voorwaarde is dat het er wel voor gemaakt is, maar een beetje turbomotor heeft altijd wel profijt van 98-100-102 octaan.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Shell VPower Euro

 · 
Posted: 10.08.2015 - 18:46  ·  #15
Daarom is een turbo blok zo blij met LPG.
Kijk eens bij firezone, die hebben een super benzine Competition 102, zonder ethanol, Zou ook waanzinnig goed zijn.
Lees er maar eens over
 
Selected quotes for multi-quoting:   0