Het B5244T5 blok is het sterkste 5 cilinder blok met de beste internals wat Volvo ooit heeft gemaakt, dat is gewoon een feit. De 'standaard 2.4 en 2.5 LPT's zijn blokken die idd vaak willen scheuren, maar het kan ook gewoon goed gaan. Ligt ook een beetje aan de bestuurder.
Mocht je nu de pech hebben dat je zo'n 2.4/2.5T hebt die gescheurd is, zijn er genoeg andere opties als het standaard motorblok te vervangen. Je kunt er een latere 2.3 HPT inleggen en de software aan laten passen dan heb je meteen een sterker blok. Maar ook de 2.3 HPT's kunnen kapot....
Ben nu bezig / heb nu een 2.3 blok bij de revisieboer liggen, welke geheel word aangepast en ook hier komen soortgelijke bussen in als de Darton sleeves alleen anders. Blok word verder versterkt met H-drijfstangen en VW zuigers, cilinderkop word compleet aangepast voor hogere PK's als normaal. Zodra ik het blok terug heb zal ik er een foto van plaatsen, welke oplossing hier gebruikt is om het blok te verstevigen.
Mocht je nu de pech hebben dat je zo'n 2.4/2.5T hebt die gescheurd is, zijn er genoeg andere opties als het standaard motorblok te vervangen. Je kunt er een latere 2.3 HPT inleggen en de software aan laten passen dan heb je meteen een sterker blok. Maar ook de 2.3 HPT's kunnen kapot....
Ben nu bezig / heb nu een 2.3 blok bij de revisieboer liggen, welke geheel word aangepast en ook hier komen soortgelijke bussen in als de Darton sleeves alleen anders. Blok word verder versterkt met H-drijfstangen en VW zuigers, cilinderkop word compleet aangepast voor hogere PK's als normaal. Zodra ik het blok terug heb zal ik er een foto van plaatsen, welke oplossing hier gebruikt is om het blok te verstevigen.