Quote door joebar
foutcode is letterlijk:
abs-00a2 side accelermeter faulty signal
zou dan om sensor 9496452 moeten gaan...
Begrijp ik goed dat die ingeleerd moet worden, en is er iemand die dat voor mij kan doen als ik een nieuwe meebreng, ben bang als ik me ga uitleven met vida dat ik de auto helemaal niet meer aan de gang krijg
Het codenummer wat je aangeeft klopt inderdaad niet bij de foutmelding. Zoals GRUNNS60 al zei gaat het om de "acceleratiesensor". Dat is inderdaad een klein vierkant zwart blok vormige sensor in de middenconsole. Volgens VIDA kom ik uit op codenummer 8622414 / 9496550.
Ik heb ook een probleem met die sensor gehad. Je kunt in VIDA ook een test doen. Je meet dan een bepaalde waarde van de sensor. En als die waarde boven of beneden een bepaald bereik is, dan is het einde oefening. Ik heb toen geluk gehad dat ik via eBay een andere sensor met het zelfde codenummer heb kunnen vinden voor een schappelijke prijs. De nieuwprijs wordt je namelijk niet zo vrolijk van. Wellicht dat je op de sloop er ook eentje kunt vinden.
Nadat ik de andere sensor had geïnstalleerd was de foutmelding weg. Maar de tractie controle functie doet het dan nog niet. Die moet inderdaad opnieuw worden ingeleerd / software worden geïnstalleerd.
Dat software inleren staat overigens bij nog op mijn "to do list"....
Hier onder een link naar het onderdeel:
https://www.skandix.de/en/spar…n/1040205/