Sorry dat ik een oud draadje weer 'open', maar ik heb dus (mede na advies op dit forum) de S60 gekocht. Ze rijdt heerlijk, maar na een stuk file rijden begin bij mij ineens ook de rem te sissen. Dus na het loslaten van de rem gaat hij sissen, 'tik' je hem dan even aan met je voet houdt het op.
Soms hoor ik het geheel niet, dan weer continue elke keer remmen.
Nu heb ik mij door dit forum en diverse plekken op internet aan laten praten dat het de seal van de rembekrachtiger is en dat deze in het geheel vervangen moet worden. Na het lezen van bovenstaand verhaal ga ik daar echter weer aan twijfelen.
Ik merk geen verlies in remkracht, maar ik maak me toch wel zorgen over het plotseling wegvallen van de bekrachtiging, dat is alsof je onze tanks wilt remmen met de remmen uit een twingo...
Mijn vragen zijn dus:
- Wat zou het kunnen zijn naast de rembekrachtiger in zijn geheel?
- Kan ik nog iets 'testen' om definitief vast te stellen dat het wel de rembekrachtiger is? (ik heb dat truukje met het intrappen en dan starten uitgevoerd en dat zou zeggen dat de bekrachtiging goed is, ik merk dus ook geen remkracht verlies).
Het spijt me dat ik in 1 van mijn eerste posts direct met een probleem aankom, ik had echt eerst een mooie foto rapportage willen maken, maar daar heeft het weer nog niet echt voor meegezeten...