Sissend geluid rempedaal

Musicmaker
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Sissend geluid rempedaal

· 
Posted: 01.02.2016 - 13:45  ·  #1
(Volvo V70, 2.4 D, 2003, 330000 km)

Ik weet het, ik ben de zoveelste. De hits op google zijn niet van de lucht als ik bovenstaand onderwerp intik. Maar ik heb dit 'euvel' al sinds ca. eind november. Wat belangrijk is, is dat het remgedrag op geen enkele manier anders geworden is. Oke, vorige week bleef ineens de remklauw linksvoor aan de schijf hangen waardoor deze enorm heet werd, heb deze remklauw ook meteen laten vervangen. Maar verder remt hij fantastisch.

Het is inderdaad wat anderen ook zeggen: hij doet het niet altijd maar voornamelijk bij lange ritten. Laat je het rempedaal ineens los, krijg je dit 'psssssssss' - geluid, tik je hem dan weer even aan, is het weg. Ook als je het rempedaal onder je voet omhoog laat komen, begeleid zeg maar, is het geluid heel weinig of niet aanwezig.

Ik lees dure verhalen over rembekrachtigers, maar als dit het probleem zou zijn, had ik dan al niet iets moeten merken in verlies van remkracht de afgelopen maanden? Voor mijn gevoel is het een klein 'iets' wat het rempedaal terug laat veren (soort membraantje ofzo?) dat slap geworden is. Als het geen kwaad kan, denk ik dat ik er ook gewoon niets aan laat doen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Sissend geluid rempedaal

· 
Posted: 01.02.2016 - 14:19  ·  #2
Heb hem ook zo gekocht met lekke trommel, echter als deze volledig scheurt krijg je de twee ton terrein gewicht niet meer gestopt met je rechtervoet.
Heb een gebruikte gehaald bij de Rima, inbouwen is een :swear: klus en je moet geluk hebben. Zeer handig is het om een ratelverlengstuk van Ca. 50cm te hebben en een lange dop 13, verder kunnen de afgaande leidingen van de ABS blijven zitten en hoeven alleen de leidingen vanaf de hoofden cilinder los.
Er zijn er ook welke alleen de trommel vervangen en deze laten de hoofdremcilinder zitten.
Mijn reden was en blijft waarom zal ik een superveilige Volvo rijden met de wetenschap dat ik door de rem heen kan trappen, en zeker omdat wij de D5 eigenlijk puur voor de sleurhut hebben moet ik er niet aan denken dat deze combi niet remt!!! :hi:
Musicmaker
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.02.2016 - 16:04  ·  #3
Inmiddels heb ik een ritje gemaakt met een monteur en die constateerde dat het inderdaad de bekrachtiger is. Omdat het remmen nog fantastisch gaat was hij niet helemaal zeker over de noodzaak van een snelle vervanging. Inmiddels wel gezien dat een gebruikte rembekrachtiger rond de 75 euro kost (dus dat valt me mee) maar dat de montage een hels klusje is.
Piet_piraat
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 01.02.2016 - 16:22  ·  #4
Montage is een pokkebaan inderdaad, ik heb het uitbesteed.

Ik heb er ook een tijd mee doorgereden, maar hou wel in de gaten dat het niet erger wordt! Als je lange tijd niet remt tijdens een rit, kan het pedaal knalhard worden. Moet je dan remmen, moet het pedaal eerst druk opbouwen en schiet je de eerste meters dus door. Dat gebeurde mij in het begin eens in de 10.000km ofzo, dus ik reed vrolijk door, kon het altijd bijremmen en waarom dan honderden euro's uitgeven? Van de zomer werd het wat vaker, blijkbaar werd het lek groter. Sissen nam toe, maar ik reed nog door. Tot die keer in de bergen...hij bouwde veel sneller druk op dan de keren daarvoor en dat ging bijna mis. :sick: Potje boenderen, knalhard rempedaal. o.O Rempunt compleet gemist, gevolg: piepende banden, ABS, richting de buitenkant van de bocht glijdend heb ik het net gered. Had wel een schone onderbroek nodig :'( Rest van de vakantie rustig aan gedaan en bij thuiskomst meteen laten vervangen. Nu weer een compleet veilig gevoel én geen gesis meer in de auto. Erg blij mee.

Moraal van het verhaal: het kan heel lang goed gaan. Maar blijf kritisch, want het kán verergeren en dan kun je je een keer gruwelijk vergissen met alle gevolgen van dien.
Musicmaker
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.02.2016 - 16:32  ·  #5
Bedankt, Piet Piraat. Hoewel het sinds eind november niet erger geworden is ga ik er dan toch maar niet al te lang meer mee wachten.
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 01.02.2016 - 16:44  ·  #6
Ieder z'n overweging en bij mij ging het ook 40k goed. Vorige eigenaar had er ook al 10k ofzo mee gereden. Maar blijkbaar kan het toch erger worden. Snap het best dat men het uitstelt zo lang je nog gewoon remkracht hebt, maar het hoeft maar net die ene keer mis te gaan. Ik riep ook de hele tijd dat het prima kon, maar ben intussen wijzer geworden en toch van mening en advies veranderd. :thumb:
Musicmaker
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.02.2016 - 11:46  ·  #7
Inmiddels ben ik 420 euro lichter waarbij de garage er een rembekrachtiger van de sloop ingezet heeft (die me overigens 95 euro kostte). Auto heeft daar een paar dagen gestaan en monteur was er ook goed klaar mee (rottige klus) , heeft me uiteindelijk gematst door 'maar' 5 werkuren te rekenen. Remvloeistof ververst en de auto remt weer superstrak. Nu hopen dat deze bekrachtiger niet lek gaat...
yes996
Subject:

· 
Posted: 11.02.2016 - 13:42  ·  #8
Zijn er geen revisie setjes voor te krijgen?
Het zelf reviseren ervan heb ik al een lange tijd niet meer gedaan maar vroeger kon je gewoon een setje kopen voor de hoofdremcilinder en het membraam voor de vacuumbekrachtiger.
HansS80
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 11.02.2016 - 15:36  ·  #9
Een nieuwe kost in Dld slechts rond de 225 euro. Dan zou ik geen 95 uitgeven voor een gebruikte. Ate nummers haal je van de ate app. Dat nummer Google je en Viola. Een goedkope en nieuwe bekrachtiger. Niet over nadenken dit hoort gewoon bij verstandig onderhoud. Voor je eigen veiligheid maar zeker ook voor die van anderen.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 12.02.2016 - 11:12  ·  #10
De prijs van een rembekrachtiger is ook afhankelijk of je auto is uitgevoerd met dstc.
Dit maakt hem toch wel een stukje duurder.
Ik had ook de pech dat mijn rempedaal siste met het loslaten van de rem.
Bij mij heeft de verkopende garage deze gelukkig vervangen.
Voelde me niet veilig met het idee dat deze bekrachtiger uit kon vallen.
Met een eerdere auto (vw golf) heb ik al eens mee gemaakt dat mijn hoofdremcylinder van het 1 op het andere moment niets meer deed. Kneep hem toen ook wel even toen ik 0% remdruk had.
Een collega van mij heeft het ook mee gemaakt dat zijn rembekrachtiger in zijn bmw 5 serie automaat niets meer deed.
Hij heeft toen ook heel veel geluk gehad dat hij niets heeft geraakt.
Eigenlijk best maf dat er in geen enkele auto een veiligheidsmechanisme zit die een waarschuwing geeft bij zo'n defect.
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 12.02.2016 - 11:29  ·  #11
Ik heb eigenlijk altijd beetje de regel als het een hels karwei is om te vervangen dan altijd een nieuw onderdeel erin, moet er niet aan denken om een hels karwei uit tevoeren en dan halfjaar later weer het zelfde euvel hebben (zeg er niet bij dat dit bij nieuwe onderdelen altijd goed gaat je kan pecht hebben) of je moet een hele hele hele nette 2dehands kunnen vinden maar over algemeen altijd nieuw.

En helemaal als de prijs tussen nieuw en 2dehands eigenlijk niet veel verschilt. als 2dehands nu 50 euro kost en nieuw onderdeel 700 dan tjaaaaa dan ga ik zelf over de regel nadenken maar bij paar honderd euro verschil toch maar nieuwe erin

Als het een onderdeel is dat in een poep en een scheet te vervangen is dan hopsa 2dehands erin. :shame: just my 2 cents
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 13.02.2016 - 01:33  ·  #12
Ik leerde later inderdaad ook dat ze in Duitsland beter betaalbaar zijn, dus dat zou de volgende keer ook een optie zijn. Bij mij was het nu een verschil van 600 euro, ex montage. Daarvoor wilde ik de gok van een tweedehandsje wel nemen. Zo'n V70 is toch al geen goedkope kostganger.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.02.2016 - 07:19  ·  #13
Heb ze nu al een aantal keren vervangen bij zowel de N, de S60 en de S80 (is in principe dezelfde k*tconstructie). Alle keren de rembekrachtiger nieuw uit Amerika laten komen (2x met DSTC) en is beduidend goedkoper als in Nederland. Duitsland is een goede 2e markt en gaat iets sneller qua levering.
Musicmaker
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.02.2016 - 16:02  ·  #14
Oké, deze is momenteel ook weer lek (aan het gaan). Hetzelfde sisgeluidje komt weer terug. Garage heeft me aangeboden om als ik een nieuwe koop hem er gratis voor me in te zetten. Dus ik moet inderdaad op zoek! Dit had ik dus beter de eerste keer al kunnen doen...
Musicmaker
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.02.2016 - 17:47  ·  #15
Kan iemand me op weg helpen met goeie site misschien?

Selected quotes for multi-quoting:   0