Gisteren reed ik op de snelweg, slaat de motor af.
Geeft de BC aan motor management spoed vereist. Naar de garage, bleek dat de kruk as poeli stuk is.
De buitenzijde van de poeli kwam los van de binnenkant waardoor de multiriem opschoof. En de helft van de riem doorsneed. Vervolgens maakt de multiriem een klapper door de distributie riem die 5 tanden verspringt. De distributie riem weer op tijd gezet en eerst met de hand rond gedraaid, dit ging goed toen gestart en hij liep weer. Ik heb er nog niet mee kunnen rijden maar morgen hoop ik hem op te halen. Hij heeft nu 414dkm gereden bij de 480dkm zou de riem vervangen moeten worden. Dus nu de riem en de spanrol vervangen poeli en multi riem vervangen. En bij de 480dkm alles weer volgens het schema. Volgens de monteur heb ik heel veel mazzel gehad, de kleppen hadden wel krom kunnen zijn en de tuimelaars gebroken. Het schijnt dat de krukas poeli bijna nooit stuk gaat. Ik zal is proberen om een foto te plaatsen.
Gr DJ
Geeft de BC aan motor management spoed vereist. Naar de garage, bleek dat de kruk as poeli stuk is.
De buitenzijde van de poeli kwam los van de binnenkant waardoor de multiriem opschoof. En de helft van de riem doorsneed. Vervolgens maakt de multiriem een klapper door de distributie riem die 5 tanden verspringt. De distributie riem weer op tijd gezet en eerst met de hand rond gedraaid, dit ging goed toen gestart en hij liep weer. Ik heb er nog niet mee kunnen rijden maar morgen hoop ik hem op te halen. Hij heeft nu 414dkm gereden bij de 480dkm zou de riem vervangen moeten worden. Dus nu de riem en de spanrol vervangen poeli en multi riem vervangen. En bij de 480dkm alles weer volgens het schema. Volgens de monteur heb ik heel veel mazzel gehad, de kleppen hadden wel krom kunnen zijn en de tuimelaars gebroken. Het schijnt dat de krukas poeli bijna nooit stuk gaat. Ik zal is proberen om een foto te plaatsen.
Gr DJ
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).