Beste leden van het forum,
Ik ben gister avond slachtoffer geworden van het oliedruk probleem dat schijnbaar vaak voor lijkt te komen bij de volvo v70.
Ik heb sinds letterlijk maar een week een 2.0 benzine v70 station automaat uit 1997 met 240k op de teller . De eerste 6 dagen heb ik alleen maar korte stukjes gereden (max 15 min) in mijn eigen stad en was er niks aan de hand.
Gister moest ik toevallig in een andere stad zijn en ben ik over de snelweg gereden. De heenweg ging soepel en trof ik geen problemen aan. Op de terugweg was het een ander verhaal helaas. Ik was druk aan het kletsen met mijn passegier en hoorde een paar kilometer voor mijn afslag naar huis de motor in eens gaan tikken. Op dat moment kreeg ik pas in de gaten dat het olielampje branden en heb ik de auto aan de kant gezet.
Na een hoop geregel staat de auto bij mij thuis de parkeerplek en ben ik gaan zoeken online wat hier de oorzaak van kan zijn geweest. Al snel kwam ik bij het veel voorkomende probleem van het buisje van de carterpan en het feit dat warme olie moeilijker onder druk te krijgen is (en dus op lange afstanden problemen kan leveren).
Nu realiseer ik mij dat er sowieso schade is aan de motor, hij tikt nu sinds het voorval altijd (stationair bijna niet te horen, meer toeren steeds beter te horen) en wil ik jullie graag om advies vragen. Wat denken jullie dat de schade is, wat kan ik nu het beste doen, is de motor ten dode opgeschreven?
Alvast bij voorbaat dank,
Een volvo broekie.
Ik ben gister avond slachtoffer geworden van het oliedruk probleem dat schijnbaar vaak voor lijkt te komen bij de volvo v70.
Ik heb sinds letterlijk maar een week een 2.0 benzine v70 station automaat uit 1997 met 240k op de teller . De eerste 6 dagen heb ik alleen maar korte stukjes gereden (max 15 min) in mijn eigen stad en was er niks aan de hand.
Gister moest ik toevallig in een andere stad zijn en ben ik over de snelweg gereden. De heenweg ging soepel en trof ik geen problemen aan. Op de terugweg was het een ander verhaal helaas. Ik was druk aan het kletsen met mijn passegier en hoorde een paar kilometer voor mijn afslag naar huis de motor in eens gaan tikken. Op dat moment kreeg ik pas in de gaten dat het olielampje branden en heb ik de auto aan de kant gezet.
Na een hoop geregel staat de auto bij mij thuis de parkeerplek en ben ik gaan zoeken online wat hier de oorzaak van kan zijn geweest. Al snel kwam ik bij het veel voorkomende probleem van het buisje van de carterpan en het feit dat warme olie moeilijker onder druk te krijgen is (en dus op lange afstanden problemen kan leveren).
Nu realiseer ik mij dat er sowieso schade is aan de motor, hij tikt nu sinds het voorval altijd (stationair bijna niet te horen, meer toeren steeds beter te horen) en wil ik jullie graag om advies vragen. Wat denken jullie dat de schade is, wat kan ik nu het beste doen, is de motor ten dode opgeschreven?
Alvast bij voorbaat dank,
Een volvo broekie.