Slagje kleiner: S40.......nog ergens op letten?

Veldweg
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Slagje kleiner: S40.......nog ergens op letten?

· 
Posted: 19.05.2022 - 21:54  ·  #1
Na afstand te hebben gedaan van de V70 ga ik binnenkort kijken voor een S40, tja.

Nu heb ik al gevonden dat het contactslot wel eens storingen kan geven en de deurvergrendeling wel eens moeilijk kan doen.
Maar zijn er nog andere zaken waar men zo van weet waar je op moet letten?

Het gaat om een LPI auto uit 2004 handgeschakeld met 250K op de klok. Verder een vrij kale uitvoering (kan er ook minder stuk ;) )
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: Slagje kleiner: S40.......nog ergens op letten?

· 
Posted: 19.05.2022 - 22:01  ·  #2
Mijn vriendin heeft een S40. Op zich geen verkeerde auto maar wel elke keer 'oh ja' als ik er weer in stap.
Audio is echt een stuk minder in die auto, en als ik het goed heb is dat niet zomaar te vervangen voor een stapje hoger in die auto's. mocht je van een goed stuk muziek houden is dat misschien iets om aan te denken.

Verder, ik zou persoonlijk niet een 1.6D of 2.0D nemen maar je schrijft LPI dus het zal om een LPG auto gaan?
Veldweg
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 19.05.2022 - 23:20  ·  #3
Hmm, dat is wel wat; ik houd inderdaad wel van een stukje audio........aan de andere kant heb ik niet erg veel keuze in mijn budget.
Afwegingen dus.

Ja, het is een G3 installatie op een 2.4 5-cilinder; dat is wel het goede aan dit ;)
ed-oorklep
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 20.05.2022 - 00:01  ·  #4
In de C30 van mijn vrouw is de (premium) audio prima, maar misschien ben ik wat minder kritisch.
Er zit wel een roestplekje voor de achterwielen (van binnenuit) dus ik zou hier wel ff naar kijken of er wat bubbeltjes onder de lak zitten in dat gebied, maar misschien is dat bij een S40 niet van toepassing.

Verder ff goed luisteren naar de ophanging, we kwamen er bij de C30 achter dat de draagarmrubbers voor slecht waren toen we over zo'n superkorte drempel bij de macdonalds gingen.
En of ie z'n onderhoud gehad heeft natuurlijk :-)
sw2983

Subject:

· 
Posted: 20.05.2022 - 06:38  ·  #5
Daar kan ik je wel wat over vertellen:

-Contactslot is inderdaad een culprit. Maar die gingen destijds allemaal stuk. Dus tegenwoordig zijn ze vrijwel allemaal al wel een keer vervangen en ik dacht ook verbeterd.

-Audio is echt wel prima, zolang je maar High Performance of Premium hebt. In 2004 kreeg je dacht ik standaard High Performance als introductie actie.

-Hemelbekleding gaat soms doorhangen. Kan gelukkig zonder ruiten eruit vervangen worden.

-Expansiereservoir (erfenis van Ford) wordt na al die jaren craquelé. Hij klapt op een gegeven moment een keer open. Is in principe zo vervangen voor een nieuwe.

-Carterventilatie zit een membraam in dat nog weleens wil scheuren. Maar dat hoor je meteen als je bij een auto staat aan een hoge piep/fluit, die verdwijnt als je de olie vuldop of peilstok loshaalt.

-Roest is niet bekend bij deze modellen. Ik denk eerder dat daar een putje heeft gezeten dat nu is gaan roesten.

Verder hangt het uiteraard totaal af van onderhoud en de rijstijl van de vorige eigena(a)r(en).

Zelf ben ik erg tevreden over de S40, echt een grote vooruitgang.
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 20.05.2022 - 08:29  ·  #6
Mijn S40 staat op het moment ook te koop.
Een 2.4 benzine met 315K op de teller, helaas geen LPG. Veel onderhoud gehad de afgelopen jaren. Weet niet wat je budget ongeveer is?
Mocht je interesse hebben kun je mij altijd even een privébericht sturen.
Veldweg
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 20.05.2022 - 20:17  ·  #7
Kijk, allemaal goud waard mensen, heel hartelijk dank!
Heb nu een mooi lijstje met punten die ik gewoon door ga nemen daar.

LPG is voor mij een vereiste en gezien aanbod......."moet" dit hem wel worden. Had ook nog een mooie S60 op het oog, maar die is nu al een maand aan het rekken tot hij zelf wat anders heeft en het is elke keer "misschien", dus dat houdt wel een keer op. De grootte van een 60 of 70 heb ik ook helemaal niet nodig; het kan wat dat betreft ook een Corsa zijn. Maar ik heb ook mijn ondergrens ;)

En die audio; ik vrees dat er niet zo heel veel speciaals in zit gezien hij niet eens stuurwielbediening heeft.
Daar maak ik dan zelf wel wat op; ik heb weinig keuzes en de auto zelf is toch prio.
sw2983

Subject:

· 
Posted: 21.05.2022 - 04:58  ·  #8
Nog even nagezocht:

MY04 werd destijds met het speciale aanbod Audio Line afgeleverd. Daarin zat oa. High Performance audio. Dus dat zit wel goed.

Stuurwielbediening is eventueel later zo toe te voegen. Zo'n knopje kost hooguit 2 tientjes en heeft geen software nodig.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Veldweg
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 21.05.2022 - 07:35  ·  #9
Ow kijk, dat is goed nieuws! Bedankt, zelf kon ik het echt niet vinden.

Nouja, ik sta op het punt weg te gaan om te gaan kijken......ik laat het weten!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 21.05.2022 - 07:43  ·  #10
Je zou hier ook eens kunnen vragen.

Selected quotes for multi-quoting:   0