Ja geniaal! Ik zat eerst een kwartier met die achterbank te Oeps om een van die delen naar beneden te krijgen. Lukte ook niet natuurlijk! Dus toen maar rustig een soepje gegeten en even nadenken. Ik kon het al de hele tijd niet rijmen, want wat als je accu leeg is... dan moet je er ook gewoon bij kunnen komen. En toen viel het kwartje ineens! Hahaha.
Maargoed, ik ben weer klaar met de 'reparatie', en het lijkt nog gelukt ook!!
Je moet inderdaad:
1. De drie schroefjes Torx 25 als ik het me goed herinner, loshalen
2. Dan met kalmte (zie verderop in dit relaas), de boven- en onderdelen van elkaar verwijderen
3. Even kijken naar de schakelaar; juist! Die twee hele kleine zilveren kruiskopschroefjes waarmee de schakelaar vastzit losdraaien
4. Dan de schakelaar wederom met grootse kalmte RECHT eruit trekken. Als je achter het stuur zit dus strak naar LINKS. Doe echt ff voorzichtig hier, want het contactje met je stuurkolom bestaat uit hele dunne ijzeren pinnetjes die er heel breekbaar uitzien
5. Dan heb je de schakelaar in je hand. Draai hem om en je ziet een printplaat
6. Ook loshalen en daar zie je het mechaniekje. Geef maar eens een slinger aan de hendel, dan zie je wat het mechaniekje doet
7. Als je het snapt, dan snap je ook dat wanneer je dus naar 'links' knippert, met welke palletjes hij contact maakt
8. Bij mij waren die (en dan vooral het middelste van de drie contactjes), een beetje naar beneden gebogen. Ik begreep daarom wel waarom hij soms na wat morren pas contact maakte. Met een platte schroevendraaier (o.i.d.) dus even die drie contactjes iets omhoog buigen
9. Hoppa, you're halfway there!
10. Printplaat terug, VOORZICHTIG(!!) de schakelaar weer over de contactjes heen schuiven richting de stuurkolom, 2 zilveren schroefjes weer vastdraaien en de boven en onderplaat van de stuurkolom vastzetten
11. Paar keer hengsten aan die hendel om te kijken of je goed werk of prutswerk geleverd hebt. Indien het eerste, ga naar stap 12
12. Trek een biertje open, je hebt het immers eigenhandig gemaakt! Klasse!
PS. Na het loshalen van de onderste plaat om die stuurkolom heen, kwam dit dingetje eruit rollen. Iemand een idee wat dat is? (heb de foto's expres zo groot gelaten, dan kun je ze van dichtbij bekijken).