Hallo medevolvo-ers,
Ik ben ongeveer een maand in het bezit van een V70, 2,5 140pk. De auto rijdt er goed, maar er brandt al een tijdje een lampje van het motormanagement...
De uitlezing liet zien dat de nokkenassensor problemen geeft. Ik heb deze zelf nog doorgemeten over de contacten (met de stekker eraf) en de weerstand was erg hoog, teveel voor een spoel. Duidelijk dat deze defect is...
Opgebeld naar een autosloper die er een aanbood voor een schappelijke prijs en aangegeven dat deze éérst doorgemeten moest worden. De weerstand bedraagt circa 5 Ohm, voor mij een redelijk aannemelijke waarde (?). Dus vandaag de vieze kleren aangedaan en de versteller vervangen + nieuwe pakking met filter.
Nu komt het:
De auto loopt stationair heel erg slecht met de nieuwe versteller. Rondje gereden (5 min), maar tijdens dit rondje niks ergs gemerkt; acceleratie is ok, alleen het stationaire toerental is slecht. Als ik de auto dan uitzet en weer aan, dan loopt hij weer slecht : (. Dit had ik niet verwacht...
Dus nu heb ik de oude weer teruggezet en de auto loopt weer perfect! Motormanagement lampje brandt weer...
Om te testen of de klep wel werkt heb ik de stekker van oude (die weer op zn plek zit) op de nieuwe gezet en de motor aangezet. Ik zie wel dat er intern iets beweegt, dus neem ik aan dat het goed is, toch?
Mijn vraag:
Wat is de beste manier om uit te vinden wat er nu aan de hand is?
Groet,
Jan-Bas
Ik ben ongeveer een maand in het bezit van een V70, 2,5 140pk. De auto rijdt er goed, maar er brandt al een tijdje een lampje van het motormanagement...
De uitlezing liet zien dat de nokkenassensor problemen geeft. Ik heb deze zelf nog doorgemeten over de contacten (met de stekker eraf) en de weerstand was erg hoog, teveel voor een spoel. Duidelijk dat deze defect is...
Opgebeld naar een autosloper die er een aanbood voor een schappelijke prijs en aangegeven dat deze éérst doorgemeten moest worden. De weerstand bedraagt circa 5 Ohm, voor mij een redelijk aannemelijke waarde (?). Dus vandaag de vieze kleren aangedaan en de versteller vervangen + nieuwe pakking met filter.
Nu komt het:
De auto loopt stationair heel erg slecht met de nieuwe versteller. Rondje gereden (5 min), maar tijdens dit rondje niks ergs gemerkt; acceleratie is ok, alleen het stationaire toerental is slecht. Als ik de auto dan uitzet en weer aan, dan loopt hij weer slecht : (. Dit had ik niet verwacht...
Dus nu heb ik de oude weer teruggezet en de auto loopt weer perfect! Motormanagement lampje brandt weer...
Om te testen of de klep wel werkt heb ik de stekker van oude (die weer op zn plek zit) op de nieuwe gezet en de motor aangezet. Ik zie wel dat er intern iets beweegt, dus neem ik aan dat het goed is, toch?
Mijn vraag:
Wat is de beste manier om uit te vinden wat er nu aan de hand is?
Groet,
Jan-Bas