Gisteren na de opleiding starte hij natuurlijk als een zonnetje. Heeft van 18.30 toto 23.00 uur stil gestaan. Denk als ik hem vanavond start hij weer minder goed zal starten.
Bij de V40 hebben wij de rail al eens moeten vervangen omdat deze brandstof door liet lopen (dacht ik) na het afzetten van de motor waardoor hij dus verzoop... Daardoor startte hij bij half warm heel slecht.
Maarja, jouw probleembeschrijving is weer heel anders dus..
Dan wordt het tijd voor het uitlezen, kun je gelijk de raildruk controleren.
Succes.
Raildruk? Wat kan je daarvan afleiden?
of dat je brandstoffilter verstopt zit?
Ik denk dat de ECU pas start met het aansturen van de injectoren als de druk in de injectieleiding boven een minimaal niveau komt. Een verstopt brandstof filter kan dat vertragen. Mijn auto, een '01 T5 heeft er trouwens ook last van.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39897 Geregistreerd: 07 / 2009
Ik zie al genoeg antwoorden staan.
Als je motor loopt tijdens het uitlezen, kun je dit ook real-time zien.
Vervolgens kun je, of een oorzaak vinden, of deze juist uitsluiten.
Succes.
ik ben het eens met Edje, ik denk dat er in de drukpomp zelf een terugslag klep zit. Die zou wel eens kapot of sterk vervuild kunnen zijn.
De terugslag klep zou er voor moeten zorgen dat er restdruk op de B-drukleiding blijft staan nadat je de moter uit zet. Maar blijkbaar lekt die restdruk weer weg met als gevolg slecht aanslaan bij de eerst volgende koudstart.
mijn T5 vertoont trouwens exact dezelfde symptomen. Misschien komende zomer die B-pomp eens bekijken en testen buiten de wagen.
ik ben het eens met Edje, ik denk dat er in de drukpomp zelf een terugslag klep zit. Die zou wel eens kapot of sterk vervuild kunnen zijn.
De terugslag klep zou er voor moeten zorgen dat er restdruk op de B-drukleiding blijft staan nadat je de moter uit zet. Maar blijkbaar lekt die restdruk weer weg met als gevolg slecht aanslaan bij de eerst volgende koudstart.
mijn T5 vertoont trouwens exact dezelfde symptomen. Misschien komende zomer die B-pomp eens bekijken en testen buiten de wagen.
Klinkt plausibel. Ik zou bijna denken dat het dit is. Alleen de vraag of ik dan de pomp moet vervangen of kan een onderdeel vervangen/gereinigd worden.