slecht starten

sinds kort

JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

slecht starten

· 
Posted: 28.10.2016 - 00:27  ·  #1
Leuke mensen,

Sinds dit weekend start mijn d5 (2007) beduidend minder goed. Begon zondag: startmotor moest paar keer rond, toen een wat rommelend geluid, toerental schommelt even en vervolgens loopt hij prima. Vanmorgen weer. Duurt even, ietwat rommelige start, verder geen probleem.

Motor loopt wel wat rauw. Bij warme motor het typische tikken (overigens al sinds aankoop). Zit wat te zoeken naar de oorzaak. Uitlezen geeft telkens (o.a.) de melding misfire cilinder 4. Zou dat verband kunnen houden? Kunnen slechte klepstoters/tuimelaars dit probleem veroorzaken? Verstuiver op z'n eindje?

Accu is goed. Olie 0w30 A5/B5.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: slecht starten

· 
Posted: 28.10.2016 - 00:35  ·  #2
Ik had vorig jaar iets soort gelijks.

Motor, D5, ging wel rond maar sloeg niet aan. Van alles gecontroleerd, accuspanning, spanning op de startmotor, met een fohn één voor één de cilinders verwarmd, nieuwe gloeipluggen, hij bleef moeilijk starten en bij koud weer helemaal.

Uiteindelijk een retourtest gedaan op de verstuivers, door middel van spuiten op de verstuivers. 1 bleek het dubbele van de max te lekken. Die ene verstuiver vervangen en het probleem was weg.
De commonrail kon niet op druk komen omdat die ene te veel lekte, en de andere 4 konden hem er wel doorheen starten maar mochten dat niet.
Eenmaal warm na 30 seconden uit, en direct weer starten en lopen.

Misschien heb je er wat aan :)
martijnvk
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 29.10.2016 - 20:49  ·  #3
Klink mij ook bekend als het euvel van een slechte startmotor.
Toevallig die van mij vandaag vervangen.

Ik had voorheen het probleem dat hij langzaam op gang kram of zelfs langzaam bleef draaien de motor echt net kon aanslaan na een aantal keer rond gaan.
Daarna na paar seconden en gepruttel liep hij normaal.

Na 20 seconden nog 1x starten en pakt hij hem wel gelijk.

Vandaag startmotor vervangen (let op welke!) en over!

Als je twijfelt wil ik wel even een filmpje schieten hoe snel hij nu ronddraait en hoe snel het eerst ging.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 30.10.2016 - 18:05  ·  #4
Naast eerdere suggesties, ben ik toch ook geneigd richting gloeibougies te denken. Het is immers kouder de afgelopen dagen, en ik merk zelf ook dat de mijne er ook weer iets meer moeite mee krijgt dan de afgelopen maanden.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.10.2016 - 18:12  ·  #5
Ik dacht dat dat bij mij ook het probleem kon zijn. Maar na meerdere keren (5) voorgloeien bleef de auto moeilijk starten. Ook na vervangen en voorgloeien met nieuwe gloeipluggen bleef het probleem.
Het was echt de commonrail die niet op druk kwam door 1 verstuiver, en alleen bij kou.
Die retour lektest is vrij makkelijk en duurt niet lang.

Maar dat wil niet zeggen dat dat hier ook zo is he :)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.10.2016 - 18:15  ·  #6
Fototje van de retourtest vorig jaar:

Selected quotes for multi-quoting:   0