Beste leden
Laatst mijn prachtige S60 mogen ophalen.
De dynamo is laatst vervangen samen met de koelvloeistof dop door de garage waar ik hem vandaan heb.
Maar toch zit ik met een klein probleempje
Gegevens van de auto:
S60 2001,
2.4T B5244T3
LPG G3
Nu had ik wel aangegeven dat de auto soms slecht start als hij warm is, maar natuurlijk ter plekken geen enkel probleem, en ook geen storingen in het systeem te vinden.
Al deze problemen vertoond hij met LPG en benzine
Wat zijn de symptomen:
1 keer voorgekomen: Stil vallen bij stil taan
1 keer voorgekomen: Starten en toerental springt naar 3000 en valt direct terug naar 0 en slaat dan pas aan.
Andere klachten
Moeilijk willen aanslaan.
Onderstaande gebeurd zelden maar kan random voorkomen
Als de auto langzaam warm wordt:
Automaat bak knalt hem er soms echt in.
Beetje gas bijgeven gaat hij snel hoog in toeren en knalt hem dan versnellingen lager.
Vaak als ik hem dan opnieuw start, is er geen probleem meer en reageert hij zoals verwacht.
Of als ik er mee op de snelweg rijd, en daarna weer terug het dorp in ga, blijft het ook weg.
Mijn vermoeden is de krukassensor/nokkenassensor.
Krukassensor krijg ik maandag binnen, was niet al te duur dus dat gokje wilde ik wel wagen, deze was nog origineel volvo(denso).
Ook nog even gedacht aan de temp. sensor maar hij blijft altijd netjes in het midden komen.
Vida geeft nog steeds niks raars aan jammer genoeg, anders was het wat makkelijker.
Wat zouden jullie verdenken met deze problemen?
Bedankt alweer voor jullie hulp
Laatst mijn prachtige S60 mogen ophalen.
De dynamo is laatst vervangen samen met de koelvloeistof dop door de garage waar ik hem vandaan heb.
Maar toch zit ik met een klein probleempje
Gegevens van de auto:
S60 2001,
2.4T B5244T3
LPG G3
Nu had ik wel aangegeven dat de auto soms slecht start als hij warm is, maar natuurlijk ter plekken geen enkel probleem, en ook geen storingen in het systeem te vinden.
Al deze problemen vertoond hij met LPG en benzine
Wat zijn de symptomen:
1 keer voorgekomen: Stil vallen bij stil taan
1 keer voorgekomen: Starten en toerental springt naar 3000 en valt direct terug naar 0 en slaat dan pas aan.
Andere klachten
Moeilijk willen aanslaan.
Onderstaande gebeurd zelden maar kan random voorkomen
Als de auto langzaam warm wordt:
Automaat bak knalt hem er soms echt in.
Beetje gas bijgeven gaat hij snel hoog in toeren en knalt hem dan versnellingen lager.
Vaak als ik hem dan opnieuw start, is er geen probleem meer en reageert hij zoals verwacht.
Of als ik er mee op de snelweg rijd, en daarna weer terug het dorp in ga, blijft het ook weg.
Mijn vermoeden is de krukassensor/nokkenassensor.
Krukassensor krijg ik maandag binnen, was niet al te duur dus dat gokje wilde ik wel wagen, deze was nog origineel volvo(denso).
Ook nog even gedacht aan de temp. sensor maar hij blijft altijd netjes in het midden komen.
Vida geeft nog steeds niks raars aan jammer genoeg, anders was het wat makkelijker.
Wat zouden jullie verdenken met deze problemen?
Bedankt alweer voor jullie hulp