Mijn t5 s60 start slecht bij koud weer zomers nergens last van. Heb hem bij de garage gehad en konden met het uit lezen niet veel vinden. Garagehouder dacht aan nokkenasverstellers vervangen? Nog al een kostbare operatie. Maar zomers is er niets aan de hand dus lijkt het me stug dat ze lekken. Hebben jullie een idee? Vrg FTF
lijkt mij dat die nokkenasverstellers juist bij starten niets doen, dus in de stand voor laag toerental staan..
als die kapot gaan kom je bij hogere toeren te kort..
je hebt een hoogtoerige turbomotor, waarvan de basiscompressie(verhouding) lager is dan van een atmosferische motor. als het koud is kan starten wat moeilijker gaan, maar wat noem jij "slecht"?
Ik had gisteren hetzelfde (wel een V70 D5, ik weet niet of diesel/benzine verschil maakt). Heb de verstuivers laten testen. Bleek er eentje niet lekker meer te werken. met lekker weer merk je dit niet, met koud weer wel. Verstuiver vervangen en het probleem is opgelost.
Slecht starten is dat hij soms wel 1min moet door starten. Tem sensor en krukas sensor zitten er al nieuw in. Accu is ook oké. Eenmaal aan geslagen niks aan de hand loopt super. Volvo s60 t5 09-2004
ruik je dan al eens benzine? onder/achter de auto? (neus bij de uitlaat als iemand anders start)
kun je je benzinepomp (onder de achterbank of via de vulopening, dop eruit) horen draaien als je hem op contact zet?
zou je gasklep gesloten blijven plakken in de lak dat ie verzuipt??
hij hoort een afgepaste hoeveelheid lucht en brandstof aan te sturen, maar als de (elektronische, helaas) gasklep plakt zul je die misschien eerst los moeten trappen/trekken..
Hij ruikt inderdaad wel wat naar benzine. Heb hem intijd weer aan gekregen na lang door starten. Hij loopt dan eerst ook niet mooi en rookt ook nog al wat
..slang van gasklep eraf en voelen of die plakt..
als ie erg plakt (of niet reageert op pedaal op bodem) stikt ie gewoon.. (zit er een stationair omloop op? of gaat alle lucht door die gasklep?)