Sinds 2 weken start mijn auto slecht als hij koud is. Hij slaat vaak de 1e keer niet aan. Een 2e keer wel (afgelopen week 1x gehad dat hij as na 5x aanging). Daarna loopt hij ook enkele seconden rauw stationair. Daarna gaat 't zoals normaal, rijden ook normaal met normaal vermogen.
Dit probleem is een stuk minder als hij is voorverwarmd met de standkachel. Dan hooguit een klein starthikje merkbaar. Als de motor echt warm is geen probleem.
Hij is op LPG, maar starten doet hij op benzine. Dus LPG systeem zal 't niet aan liggen.
Gisteren gereset, vandaag nieuwe foutmelding na koude start:
ECM-3503 Misfire at least one cylinder, catalyst damage
ECM-3523 Misfire CYlinder 2, catalyst damage
Gisteren stonden deze 2 foutcodes er ook bij (in lange lijst, maar ik had 'm ook al lang niet uitgelezen)
Op advies van Blade ook gekeken naar KVS temp voor start:
ECM ambient air temperature 7.5C
ECM engine coolant temperature 9C
ECM intake air temperature 24,75 (hier staat geen eenheid achter, ik denk niet dat 't graden zijn)
Hier word ik ook niet wijzer van.
Bougies en bobines zijn van begin dit jaar.
Tips hoe hier verder mee te komen?
Dit probleem is een stuk minder als hij is voorverwarmd met de standkachel. Dan hooguit een klein starthikje merkbaar. Als de motor echt warm is geen probleem.
Hij is op LPG, maar starten doet hij op benzine. Dus LPG systeem zal 't niet aan liggen.
Gisteren gereset, vandaag nieuwe foutmelding na koude start:
ECM-3503 Misfire at least one cylinder, catalyst damage
ECM-3523 Misfire CYlinder 2, catalyst damage
Gisteren stonden deze 2 foutcodes er ook bij (in lange lijst, maar ik had 'm ook al lang niet uitgelezen)
Op advies van Blade ook gekeken naar KVS temp voor start:
ECM ambient air temperature 7.5C
ECM engine coolant temperature 9C
ECM intake air temperature 24,75 (hier staat geen eenheid achter, ik denk niet dat 't graden zijn)
Hier word ik ook niet wijzer van.
Bougies en bobines zijn van begin dit jaar.
Tips hoe hier verder mee te komen?